با ما همراه باشید

اتاق خبر

انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه دارد

خبر استان : استاندار تهران گفت: انتقال پایتخت از تهران به بودجه ای بالغ بر ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد.

سید حسین هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا پایتخت از تهران منتقل می شود، اظهار داشت: درباره این موضوع جلسات متعددی برگزار و کارشناسان این حوزه نظرات خود را بیان کردند.

استاندار تهران افزود: انتقال پایتخت از تهران به بودجه ای بالغ بر ۸۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد که دولت توان پرداخت این رقم را ندارد و بر اساس جمع بندی این جلسات، ساماندهی پایتخت مورد موافقت قرار گرفته است.

تعیین آرامستان جدید در تهران بر عهده شهرداری است

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تعیین گورستان جدید در پایتخت نیز بیان داشت: وظیفه تعیین محل جدید در این زمینه بر عهده شهرداری تهران است زیرا در شهر تهران برخی وظایف فرماندار به شهرداری محول شده که ما در تلاش هستیم که از توان فرمانداری و شهرداری به صورت توأمان بهره ببریم.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این موضوع که انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیکی برگزار می شود، گفت: در این زمینه بررسی ها و تعاملات لازم بین شورای نگهبان و وزارت کشور در حال انجام است اما اراده موجود بر برگزاری الکترونیک انتخابات آتی است که تلاش می شود این موضوع هر چه زودتر مشخص شود.

وزارت کشور برای الکترونیکی شدن انتخابات در حال رایزنی با شورای نگهبان است

استاندار تهران یادآور شد: تمام تلاش برگزاری کنندگان انتخابات، زمینه سازی برای حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی است چرا که حضور مردم بسیاری از توطئه های دشمن را خنثی می کند.

وی متذکر شد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، حراست از آرای مردم حق الناس است به همین خاطر تمام تلاش ستاد انتخابات و مجریان برگزاری انتخابات صیانت از رأی های مردم خواهد بود.

استان تهران در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز پیشتاز است

هاشمی یادآور شد: مردم همواره خودشان تشخیص می دهند که به چه کسانی رأی دهند به همین خاطر باید آرای مردم چه به نفع افرادی که به دولت نزدیک هستند و چه غیر از آن باشد را  پذیرفت.

این مسئول در پاسخ به سوال دیگری درباره اقدامات استانداری در زمینه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز نیز یادآور شد: استان تهران در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز پیشتاز بوده و بسیاری از احکام صادره اجرایی شده است.

استاندار تهران در ادامه به موضوع کمبود آب و برخورد با مشترکان پرمصرف آب اشاره کرد و افزود: رویکرد ما بر تذکر استوار است اما مصوبه ای را سال گذشته گذراندیم که آبفا با مشترکان پرمصرف آب برخورد کند.

وی گفت: امروز ما با بحران آب مواجه هستیم و باید همه در این زمینه تلاش کنند و رسانه ها نیز در این رساتا قدم های موثری را برداشتند و امروز نیز برای فرهنگسازی مصرف آب اقدامات جدی صورت داد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.