با ما همراه باشید

اتاق خبر

جدال بین دو نماینده بر سر وظایف کمیسیون حمایت از تولید ملی

خبراستان: در جلسه علنی امروز مجلس بین نماینده مردم ورامین و اصفهان پیرامون وظایف کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بحث‌هایی صورت گرفت.

خبرگزاری مهر: سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ماده ۲۰ طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مبنی بر ایجاد هیئت نظارت به منظور حسن اجرای این قانون طی تذکری شفاهی، گفت: متاسفانه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در همه حوزه‌ها اعم از بیمه، خدمات، تولید، ارز، صادرات و واردات و حتی رابطه کارگر و کارفرما وارد می‌شود و در مورد هر کدام از این موارد بند‌های قانونی را می‌آورد.

وی با بیان اینکه این کمیسیون همه نظامات کشور را به هم می‌ریزد و درست نیست در همه زمینه‌ها وارد شود، ادامه داد: در کل بنده مخالف طرح مذکور هستم و کاش از ابتدا تصویب نمی‌شد.

نماینده مردم ورامین ضمن انتقاد از ماده ۲۰ طرح مذکور، تصریح کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت چند گروه بازرسی وجود دارد و ضرورتی ندارد برای اجرای این قانون، هیئت نظارت مجزایی تشکیل شود و این مساله صرفا منجر به تعدد نظارت‌ها و بازرسی‌ها می‌شود که نیاز نیست.

نقوی حسینی تاکید کرد: در هر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها، یک گروه بازرسی وجود دارد و آن‌ها امر نظارت را انجام می‌دهند و این قانون هم، قانونی مثل قوانین دیگر است و نیازی نیست برای آن هیات نظارت تشکیل شود.

در ادامه جلسه، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در پاسخ به نقوی حسینی گفت: اگر شما در علوم سیاسی متخصص هستید پس نباید در حوزه اقتصاد صحبت کنید.

وی ادامه داد: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی صرفا در مواردی ورود کرده است که روی زمین مانده و کمیسیون‌های تخصصی انجام نداده اند و صحن علنی آن امور را به این کمیسیون محول کرده است.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ با بیان اینکه این کمیسیون در حوزه‌هایی که کمیسیون‌های عادی ورود نداشته اند، وارد شده است، تصریح کرد: برای مثال در مجلس دهم اموری، چون حمایت از تولید ملی، نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و بهبود فضای کسب و کار و اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی به این کمیسیون محول شده است و ما در راستای وظایف خود ورود می‌کنیم.

فولادگر در پایان خاطرنشان کرد: البته به خاطر ارادتی که به آقای نقوی حسینی داریم کم لطفی او را می‌پذیریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.