با ما همراه باشید

اتاق خبر

عزم مسؤولان در رفع مشکلات شهرک‌های فرادستی پیشوا/ تشکیل کارگروه های سه گانه

خبراستان: مشکلات شهرک‌های تازه تأسیس پیشوا با حضور مسئولان ارشد پیشوا متشکل از فرماندار، امام‌جمعه، رئیس دادگستری، اعضای شورای تأمین، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران مرتبط بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان پیشوا، حسین عباسی فرماندار پیشوا در این جلسه یکی از وظایف ذاتی دولت را ایجاد شرایط بهتر برای زندگی مردم دانست و اظهار کرد:  باوجود همه فرازوفرودهای کشور در طول عمر۴۰ ساله انقلاب اسلامی، همه دولت‌ها در عرصه خدمتگزاری به مردم منشأ اثر بوده و خدماتی را ارائه داده‌اند که گاهی با اشکالاتی نیز روبرو بوده است.
وی با اشاره به مشکلات مسکن مهر پیشوا گفت: طرح مسکن مهر از پروژه‌هایی بود که در دولت نهم باهدف تأمین مسکن ارزان‌قیمت برای اقشار کم‌درآمد جامعه تصویب و آغاز شد ولی به دلیل نبود نظارت کافی بر مکان‌یابی، طراحی و اجرای آن و عدم تأسیسات زیرساختی، در حال حاضر مشکلات زیادی را برای شهرستان پیشوا در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرده و وضعیت زندگی مردم را با خطراتی روبرو کرده است.
وی افزود: ما مسئولان پیشوا باید با کمک و تعامل یکدیگر نقصان و خلأهای موجود در شهرستان را مرتفع کنیم تا مردم در مسیر زندگی خود با مشکلات و ناهمواری‌های کمتری روبرو باشند.
عباسی خاطرنشان کرد: شهر پیشوا همچون سایر شهرها متشکل از نقاط مختلفی است و یکی از نقاط قابل‌توجه که همواره حساسیت و دقت نظر خاصی نسبت به آن وجود دارد، شهرک‌های بالادستی است زیرا که زیرساخت‌های لازم برای زندگی مطلوب شهروندان در آن منطقه پیش‌بینی‌نشده و ساکنین آنجا با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
وی ادامه داد: بخش اعظمی از ساکنین شهرک‌های تازه تأسیس پیشوا افراد مهاجری هستند که از دیگر استان‌ها و یا سایر شهرستان‌های استان تهران به این منطقه آمده‌اند ولی امکانات مطلوب و مورد انتظار برای آن‌ها فراهم نشده است که باید تلاش کنیم تا با اقدامات اثربخش، ایرادات و نواقص را رفع کرده و زمینه بروز ناهنجاری‌ها را مرتفع کنیم.
عباسی خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم تأمین بستر لازم برای زندگی شهروندان باید با ورود به دل مشکلات و با هم‌افزایی به‌منظور اتخاذ راهبردهای عملیاتی، دغدغه‌های موجود را رفع نماییم تا ضمن ارائه خدمات بهینه به مردم شهرک‌های بالادستی به وظیفه دینی، انسانی و اداری خود نیز عمل کنیم.
فرماندار شهرستان پیشوا گفت: رفع بخشی از مشکلات شهرک‌های بالادستی پیشوا نیازمند تأمین زیرساخت‌ها و بخش دیگر نیازمند اقدامات فرهنگی و اجتماعی است.
وی بر ضرورت تشکیل کارگروه‌ها برای رسیدگی به مشکلات موجود تأکید کرد و افزود: کارگروه‌های سه‌گانه شامل کارگروه بررسی تعهدات، ایرادات و مسئولیت‌ها، کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی و اجتماعی و کارگروه زیرساخت است که هرکدام باید مسائل و مشکلات شهرک‌های بالادست را در حیطه وظایف تعریف‌شده به‌صورت دقیق و بر اساس مستندات احصا کنند تا مشکلات موجود را با اتخاذ راهبردهای درست و منطقی  هر چه سریع‌تر مرتفع نمود.
فرماندار شهرستان پیشوا توسعه فضای سبز، بوستان محلی، ، زیرساخت‌های مذهبی، ورزشی و فرهنگی و همچنین توسعه مراکز آموزشی را در شهرک‌های فرادستی پیشوا ضروری دانست.

رفع مشکلات شهرک‌های بالادستی پیشوا کار جهادی می‌طلبد
امام‌جمعه پیشوا نیز در این جلسه رفع مشکلات شهرک‌های بالادستی را نیازمند کار جهادی دانست و گفت:  مدیران شهرستان پیشوا دغدغه لازم را در خصوص رفع مشکلات این منطقه دارند و باید به‌صورت جهادی به وسط میدان بیایند و در جهت رفع آن‌ها قدم بردارند.
حجت‌الاسلام روح‌الله باقری افزود: مسئولان باید در سطح شهرستان به‌صورت محله به محله مشکلات را بررسی و مطالعه کنند تا با احصای کاستی‌های هر منطقه، بتوان مشکلات ساکنین آنجا را برطرف کرد.
وی اظهار کرد: از تعامل و تفاهم موجود میان مسئولان شهرستان باید نهایت استفاده را ببریم و با تقویت همت و اراده، مشکلات را حل‌وفصل کنیم.

مدیران شهرستان پیشوا زیرساخت بسازند
رئیس دادگستری شهرستان پیشوا نیز در این جلسه گفت: نمی‌توانیم نبود زیرساخت را بهانه کنیم بلکه مدیران شهرستان باید زیرساخت درست کنند.
حجت‌الاسلام شمس بیان کرد: خودآگاهی مدیران و مرور وظایف قانونی، آسیب‌شناسی موضوع، تشکیل کارگروه‌ها و اجرا را مراحل چهارگانه‌ای دانست که برای حل مشکلات شهرک‌های تازه تأسیس پیشوا باید مدنظر قرار داد و بر طبق آن عمل کرد.
شمس اظهار کرد: اگر قرار است کاری از پیش برود باید هم‌اندیشی شده و مهندسی کار شود و بدانیم به کجا قرار است برسیم و فقط در این صورت است که به موفقیت خواهیم رسید.

استقرار امنیت نیازمند کار فرهنگی و اشتغال‌زایی است
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پیشوا نیز در این جلسه گفت: استقرار امنیت نیازمند کار فرهنگی و اشتغال‌زایی دانست و بر انجام این امور با هم‌افزایی سایر مدیران تأکید کرد.
عادل رحمانی افزود:  شهرک‌های پیشوا چه در طراحی و چه در ساخت، اجرا و نگهداری با مشکلاتی روبرو هستند.
رحمانی بابیان اینکه حفظ امنیت امروز و فردای مردم برای دادستانی اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: در مورد هر سازه نیاز است که مشخصاً نظر کارشناسی ارائه شود و باید کمیته‌های کوچک‌تری تشکیل گردد و در یک فرجه زمانی مشخص، نتیجه اقدامات گزارش داده شود.
وی افزود: باید تعهدات ادارات مشخص شود که هر اداره‌ای چه وظیفه‌ای در قبال سازه‌ها و مجتمع‌های شهرک‌های بالادستی دارد.

مسکن مهر پیشوا فاقد پیوست مطالعاتی بوده است
شهردار پیشوا گفت: روندی که در ساخت مسکن مهر خورشید هشتم پیشوا صورت گرفته یک ‌روند و پروسه علمی نداشته و منجر به ایجاد این مشکلات گردیده است.
حکمت امیری بیان کرد: یک پروژه باید پیوست‌های مطالعاتی داشته باشد که متأسفانه مسکن مهر پیشوا فاقد چنین پیوستی بوده و اگر هم بوده چندان مناسب نبوده است یا به آن توجه شایسته نشده است.
شهردار پیشوا خاطرنشان کرد: لازم است تا با تدوین جدول ثبات، نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌های شهرک‌های بالادستی پیشوا مشخص شود تا بر اساس این جدول نقاط ضعف موجود را برطرف کرد.

برای رفع مشکلات نباید فقط به یک دستگاه متکی باشیم
رئیس شورای اسلامی شهر پیشوا نیز گفت: ساکنین مشکلات شهرک‌های بالادستی پیشوا مشکلات خاص خودشان را دارند که باید همه دست‌به‌دست هم دهیم و با تعامل و همگرایی و بدون اینکه فقط به اتکای یک دستگاه باشیم، مشکلات را رفع کنیم.
علی‌اکبر مهدیزاده بیان کرد: در حال حاضر شهرداری بنا بر موارد قانونی برای ارائه خدمات به شهرک های بالادستی محدودیت هایی دارد ولی علیرغم این محدودیت ها، خدماتی را به ساکنین آن مناطق ارائه می دهد.

بر اساس این گزارش، جلسه بررسی مشکلات شهرک‌های تازه تأسیس شهرستان پیشوا به ریاست حسین عباسی فرماندار و با حضور حجت‌الاسلام باقری امام‌جمعه، حجت‌الاسلام شمس رئیس دادگستری، رحمانی دادستان عمومی و انقلاب، سیروس جعفری معاون سیاسی انتظامی فرمانداری، صمد سلطانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرامرزی سرپرست فرماندهی انتظامی، سیدعباس حسینی بخشدار جلیل‌آباد، حکمت امیری شهردار، علی‌اکبر مهدیزاده رئیس به همه همراه اعضای شورای اسلامی شهر، زینی وند رئیس شبکه بهداشت و درمان، صفری رئیس اداره راه و شهرسازی، جهانی مدیر آموزش‌وپرورش و اسماعیلی رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا برگزار شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.