با ما همراه باشید

اتاق خبر

فرهنگ و تاریخ پاکدشت در حال تخریب است

خبراستان: رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پاکدشت گفت: امیدواریم با تغییر نگاه مسوولین بتوانیم هویت چندساله تاریخی پاکدشت را حفظ نماییم.

تقی پور رئیس اداره میراث فرهنگی پاکدشت در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به اهمیت تاریخ کشورها اشاره و اظهار داشت: برخی کشورهای جهان به ویژه اروپا تاریخ سازی می‌کنند و خود را برخوردار از یک فرهنگ و تمدن غنی می‌دانند اما متاسفانه در ایران قدر داشته‌هایمان را نمی‌دانیم و بعضاً با اعمال نادرست فرهنگ و تاریخ خود را نابود می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: جایگاه میراث در کشور پایین و اوضاع شهرستان اسفبار است؛ مقامات رابطه خوبی با گردشگری ندارند و تنها نهادهای درآمدزا از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، اکنون فرهنگ و تاریخ پاکدشت در حال تخریب است.

رئیس اداره میراث فرهنگی در این رابطه به کاروانسرای خاتون آباد اشاره کرد و گفت: به علت همین بی‌توجهی‌ها این اثر باستانی توسط مالک به انبار تبدیل شده و در حریم آن ساخت و سازهای غیر مجاز صورت گرفته است؛ با این رویه در آینده‌ای نزدیک شاهد از بین رفتن هویت تاریخی پاکدشت خواهیم بود.

وی به عدم بودجه سازمان میراث فرهنگی برای خرید آثار تاریخی اذعان داشت و گفت: پنج سال است که برای خرید کاروانسرا با مقامات پاکدشت مکاتبات صورت گرفته تا مرمت و بازسازی این اثر باستانی بهتر و بیشتر شود اما تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است.

تقی‌پور در پایان یادآور شد: میراث فرهنگی هویت هر منطقه و کشور است؛ یک بنای تاریخی می تواند برای جذب توریست و درآمدزایی مفید باشد، امیدواریم با تغییر نگاه مسوولین بتوانیم این هویت چند صدساله تاریخی در پاکدشت را حفظ نماییم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.