با ما همراه باشید

اتاق خبر

حمایت قاطع سید محسن رضایی از مذاکرات هسته ای قبل از توافق

سید محسن رضایی رییس سابق شورای اسلامی شهر ورامین از زمان حضور در شورا تا زمان استعفا برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از سیاست های خارجی تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت همه جانبه نمود تا جایی که مؤفقیت تیم هسته ای در مذاکرات لوزان را مدیون راهنمایی ها و ارشادات مقام معظم رهبری می داند.

خبر استان : سید محسن رضایی تنها مسوول منطقه بود که به صورت شفاف از سیاست های خارجی دولت تدبیر و امید در مذاکرات هسته ای موضع شفاف گرفت و حمایت رسمی کرد .

ریاست سابق شورای اسلامی شورای شهر ورامین طی مصاحبه هایی از حمایت و اعلام مواضع خود از دولت تدبیر و امید حمایت کرده و خواهان پیروی همه دولتمردان از فرامین مقام معظم رهبری در خصوص همراهی و همدلی همه مسؤلین با دولت یازدهم شده است.

رضایی در ایامی که هنوز تیم مذاکره کننده هسته ای با شش ابرقدرت جهانی به گفت و گو رایزنی برای برداشتن تحریم ها مشغول بود قاطعانه و بدون دغدغه و دلواپس شدن از عملکرد فرزندان ایرانی حمایت کرد
وی در مصاحبه خود در تاریخ ۲۸ خرداد گفت:بسیاری از ناظران و تحلیلگران پیشبرد گفت و گوهای هسته یی و بازگشت آرامش به فضای اقتصادی را مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در یک سال گذشته می دانند و انتظار دارند که دولت در مسیر پیش رو در حوزه های دیگر نیز قدم های محکمتری بردارد.
بخشدار اسبق قرچک پیشبرد گفت و گوهای هسته یی با گروه ۱+۵ از دیگر اقدام های مهم دولت تدبیر و امید در حوزه ی سیاست خارجی دانست و افزود: روحانی با سپردن پرونده ی هسته یی به وزارت امور خارجه که در راستای بیانات رهبری مبنی بر «نرمش قهرمانانه» در حوزه ی سیاست بین الملل انجام گرفت، توانست در ۱۰۰ روز نخست ریاست خود بر قوه مجریه، توافق نامه ی اولیه ی «ژنو» را به امضا رساند که بر اساس آن مبالغی از دارایی های مسدود شده ی ایران در کشورهای غربی آزاد شد و زمینه برای توافق نهایی در موضوع هسته یی فراهم شد.

این فعال سیاسی با اشاره به تلاش های دولت در عرصه ی سیاست خارجی گفت: ما باید تلاش های دولت در سیاست خارجی را در دو بُعد روانی و عملیاتی بررسی کنیم؛ در یک سال گذشته بعد روانی این سیاست بر بعد عملیاتی آن برتری داشته است. این بعد روانی طی دو و نیم سال گذشته توانسته موفقیت های فراوانی را در سطح بین الملل نصیب کشورمان کند.

وی با اشاره به چند دور گفت و گوی هسته یی ایران و کشورهای ۱+۵ گفت: هر چند تا امروز میان ایران و این کشورها بر سر پرونده هسته ای توافق نهایی صورت نگرفته است، ولی توافق های اولیه میان آن ها، سبب آزاد سازی مقداری از دارایی های مسدود شده ایران در غرب شد و گره زیادی از مشکلات اقتصادی کشور را باز کرد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر ورامین تاکید کرد:توسعه ی روابط با کشورهای منطقه و فرا منطقه یی از دیگر اولویت های دولت یازدهم در سیاست خارجی بود که از نظر کارشناسان توانست موفقیت زیادی در آن به دست آورد.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.