با ما همراه باشید

اتاق خبر

چاپ یک میلیون قرآن توسط شهرداری تهران

خبر استان : رییس شورای اسلامی شهر تهران از تصمیم مدیریت شهری تهران برای انتشار یک میلیون نسخه قرآن خبر داد و گفت: بر خلاف اینکه برخی اظهار می کنند در سال های اخیر در حوزه محتوایی قرآنی کارهای ارزنده ای نداشتیم، هر چند معتقدم شاهد پیشرفت های خوبی در این حوزه بوده ایم.

مهدی چمران با بیان اینکه قرآن در شهر و کشور ما باید جایگاه بالایی داشته باشد گفت: در ظاهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد وجود دارد اما مدیریت شهری وظیفه ای جدای از اینها نسبت به فرهنگ اسلامی احساس می کند و این به گونه های مختلف نشان داده شده است. به طور مثال می توان به هماهنگی هایی اشاره کرد که برای ساخت مسجد در تهران در مدت ۴ سال و با مشارکت مردم انجام شده است. شهرداری تهران نیز به این مسئله ورود پیداکرده است.

او از پیشنهاد شهرداری تهران برای چاپ یک میلیون نسخه قرآن خبر داد و گفت: اسن موضوع را در شورای اسلامی شهر تهران مورد بررسی قرار می دهیم که اگر امکانات لازم وجود داشته باشد چاپ این تعداد قرآن کریم را عملی کنیم.

چمران گفت: البته اینها تنها ظاهر قضیه است و ما سعی کردیم محتوای قرآنی همواره نفوذ خود را در برنامه های تبلیغی و ترویجی مدیریت شهری داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران درباره جانمایی بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: سال گذشته نخستین بار بود که نمایشگاه قرآن در باغ موزه برگزار شد و البته هنوز به نظرم به اندازه کافی جا نیفتاده بود. خوشبختانه به علت سهولت دسترسی به مترو و اتوبوس، تعداد افرادی که با خودروی شخصی به نمایشگاه قرآن می آیند، کاهش می یابد و از ترافیک نیز کاسته می شود.

او در عین حال مرکز شهر را مناسب برگزاری چنین نمایشگاه هایی که استقبال زیادی از آنها می شود، ندانست و افزود: امیدواریم امسال با پیش بینی هایی که مسئولان برگزاری نمایشگاه قرآن دارند و همچنین همکاری های شهرداری تهران مشکلات شهروندان کاهش یابد.

چمران تصریح کرد: خوشبختانه برخلاف برخی اظهارنظرها مبنی بر تولید محتوای کم در حوزه قرآنی، فعالیت ها در این حوزه در سال های اخیر خیلی خوب بوده و کتاب های خوبی در حوزه تفسیرهای موضوعی منتشر شده است .در عین حال مشکلاتی در حوزه انتشار کتاب و همین طور قرآن وجود داشته از نظر محتوایی پیشرفت هایی داشتیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.