با ما همراه باشید

اتاق خبر

افتتاح آموزشگاهی در تهران به یاد «شهدای دانایی» حمله تروریستی غرب کابل

خبراستان:آموزشگاهی در شهرستان ورامین تهران به نام و یاد «شهدای دانایی» کابل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش/ معارف ایران، مکتب ۶ کلاسه ای در روستای حصار قاضی در جواد آباد شهرستان ورامین تهران را به نام و یاد «شهدای دانایی» کابل افتتاح کرد.

عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت که آموزشگاه «شهدای دانایی» به یاد دانش آموزان کابل که چندی پیش در حمله تروریستی داعش به شهادت رسیدند نامگذاری شده‌ است.

در این مراسم عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران گفت: از مجموع یک میلیون و ۴ هزار دانش آموز در شهرستان‌های تهران، ۱۱۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی هستند و منطقه جواد آباد ورامین بیشترین اتباع خارجی را در مدارس خود جای داده است.

محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش/ معارف ایران نیز در مراسم افتتاح این آموزشگاه گفت که حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز مهاجر افغانستانی در مدارس ایران درس می خوانند. به گفته او بسیاری از این کودکان اوراق معتبر اقامتی ندارند اما به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تمامی آنان فارغ از ملیت و تابعیت شان در مدارس ثبت نام می شوند.

این آموزشگاه که با هزینه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، به کمک خیرین محلی و مدرسه‌ساز در ایران و هم‌چنین کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ساخته شده و دارای جدیدترین امکانات آموزشی بوده و ضد زمین لرزه می‌باشد.

قابل ذکر است که 24 مرداد/ اسد سال جاری، یک تروریست داعشی مواد انفجاری خود را در یک مرکز آموزشی در غرب کابل منفجر کرد که جان ده ها شاگرد این مرکز که برای کلاس های آمادگی کنکور به آنجا رفته بودند را گرفت.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.