با ما همراه باشید

اتاق خبر

بستنی هایی که کام مردم را تلخ می کنند

خبر استان: دکتر مجید عبدوس- مدیر مسئول /

ترافیک سنگین در ساعات پرتردد در بخش قلعه نو شهرستان ری مشکلی تکراری است که سالها رانندگان این مسیر که عموما قصد عبور از این منطقه و عزیمت به سمت قرچک، ورامین و پیشوا را دارند را رنج می دهد. ترافیکی که عامل اصلی آن پارک نا متعارف خودروهایی است که مشتری بستنی فروشی های قلعه نو هستند.
مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا که محل کار آنها در تهران است سال هاست که برای رسیدن به تهران مجبورند از تنها جاده موجود استفاده کنند و در اوج خستگی ناچار به تحمل ترافیک این مسیر هستند.
وجود تنها یک مسیر دسترسی به تهران باعث شده تا در کنار ترافیک حاصل از توقف خودروها در مقابل بستنی فروشی ها و وانت بارها که علاوه بر میوه به فروش کفش، کدو، کبوتر، عروسک، آبلیمو و جگر اقدام می کنند، در صورت بروز هر گونه حادثه جاده ای ، ترافیک های شدیدی در این مسیر رخ دهد به گونه ای که بازشدن این گره کور ترافیکی گاه ساعت ها طول می کشد و در هنگام بروز حوادث جاده ای، گروه های امدادی به سختی و با تاخیر خود را به محل حادثه می رسانند.
علاوه بر ترافیک قلعه نو این روزها فیروزآباد و دیگر مناطق مسکونی مسیر که در آن سرعت گیرهای زیادی نصب شده است عامل دیگر بر کلافگی مسافرین عبوری از این مسیر می شود.

با توجه به این که قلعه نو در حوزه شهرستان ری قرار دارد، پلیس راهور شهرستان قرچک نمی تواند برای رفع مشکل ترافیک در این منطقه حضور داشته باشند و معمولا هم هیچ نیرویی از پلیس راهور ری در این بخش حضور ندارد.
مردم شهرستاهای ورامین ، قرچک و پیشوا سال هاست که پشت این ترافیک عمر خود را هدر می دهند و مسئولینی که هر روز شاهد این مشکل هستند تا کنون چاره ای برای رفع آن پیدا نکرده اند که انتظار می رود هر چه سریعتر راهکاری برای حل این مشکل قدیمی اتخاذ نمایند.
در این رابطه نماینده شورای استان در کمیته فنی ترافیک استان تهران با انتقاد از ترافیک قلعه‌نو گفت: ترافیک قلعه‌نو مردم شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا را کلافه کرده است.
عضو شورای شهر قرچک و نماینده شورای استان در کمیته فنی ترافیک استان تهران افزود: بحث ترافیک قلعه‌نو و مشکلاتی که برای شهرستان‌های قرچک، ورامین، پیشوا به وجود آورده است براثر فعالیت تعدادی از کسبه‌ی قلعه‌نو ایجاد می‌شود.
وی افزود: این موضوع در شورای ترافیک استان تهران و شورای شهرستان قرچک مطرح شد و شهرستان‌های هم‌جوار هم این موضوع را پیگیری می‌کنند و مقرر شد که شورای شهرستان قرچک جلسه و نشست مشترک با اعضای شورای شهرستان‌های ورامین و پیشوا داشته باشند.
محمد عظیمی تصریح کرد: با توجه به اینکه اخیراً رئیس شورای اسلامی استان تهران هماهنگی لازم را با استاندار تهران به عمل‌آورده است، اعضای شورای استان تهران و روسای کمیسیون این موضوع را پیگیری می‌کنند؛ اگر مصوبه‌ای تنظیم شود، وظیفه‌ی من به‌عنوان نماینده مردم شریف قرچک در شورای اسلامی استان تهران این است که پیگیر این مسئله باشم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
عظیمی خاطر نشان کرد: نیازمند همکاری و مساعدت مسئولین بخش قلعه‌نو و فرمانداری ری هستیم، چون قلعه‌نو در محدوده‌ی شهرستان ری قرار دارد و امیدواریم مشکل ترافیک حدوداً یک‌میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های قرچک، ورامین و پیشوا در آینده‌ی نزدیک برطرف شود.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.