با ما همراه باشید

اتاق خبر

آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی دماوند، پلور و لار

خبر استان :  مسوول امور عشایر شهرستان دماوند از آغاز کوچ 450 خانوار عشایر مقیم و میهمان به مناطق ییلاقی دماوند، لار و پلور از توابع این شهرستان خبر داد.

فرشید مشیر غفاری  افزود: از این تعداد 250 خانوار عشایر مقیم و 200 خانوار عشایر میهمان از شهرستانهای پاکدشت، ایوانکی، ورامین، کرج، گرمسار و مهدیشهر سمنان هستند که در مناطق ییلاقی تار، پلور و لار مستقر می شوند.

مشیر غفاری در مورد شرایط زندگی عشایر در مناطق ییلاقی و میانوند گفت: عشایر به مدت 90 روز در مراتع ییلاقی و 90 روز در مراتع میانوند در جنوب دماوند حضورخواهند داشت.

وی با اشاره به خدمات مورد نیاز عشایر توسط بخش جهاد کشاورزی دماوند افزود: ایجاد فروشگاه های ثابت و سیار در ییلاق عشایر یکی از خدمات امور عشایر شهرستان است که مواد غذایی مانند آرد، خواربار، چای، قند، شکر و مایحتاج عشایر را برای 90 روز در فصل ییلاق تامین و توزیع می کند.

مسوول امور عشایر شهرستان دماوند از بازگشایی و مرمت جاده، مرمت شبکه انتقال آب آشامیدنی، تامین سوخت ودیگر نیازهای عشایردر طول اقامت در منطقه خبر داد و گفت که عشایر شهرستان دماوند شامل هشت ایل ‘هداوند’، ‘کردبچه’، ‘بولانی’، ‘سنگ سری’، ‘عرب سرهنگی’، ‘عرب کتی’، ‘علی کایی’ و ‘حیدری’ است.

مناطق ییلاقی لار، پلور و تار در شمال شهر و شرق دماوند و جاده هراز واقع شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.