با ما همراه باشید

اتاق خبر

مسؤولان به جوانان انقلابی اعتماد کنند

امام جمعه موقت ورامین:
امام جمعه موقت ورامین گفت: امروز جوانان مؤمن و متعهد کشور آماده ارائه فناوری‌های علمی هستند و مسؤولان نظام باید به آنها اعتماد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین پس از دعوت خود و همگان به تقوای الهی اظهار کرد: در مسیر الگوگیری و الگوبرداری از سیره و زندگی ائمه اطهار (ع) قدم برداریم و زندگی  معصومین (ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی بیان کرد: از اصناف، بازاریان و مردم می‌خواهم در زمان شهادت معصومین (ع) و اهل بیت پیامبر (ص) بعضی از مسائل اسلامی را رعایت کنند و احترام معصومین (ع) را حفظ کنیم که هر‌چه داریم از این بزرگواران داریم.

امام جمعه موقت ورامین افزود: دشمن در‌حال سست‌کردن اعتقادات و عقاید دینی ماست که اگر این اعتقادات در جامعه و خانواده کم‌رنگ شود بنیان خانواده از بین می‌رود.

وی تصریح کرد: از مشورت بزرگ‌ترها استفاده کنید و این را بدانید که بزرگترها دلسوز شما هستند و عمری گذراندند تا تجربه کسب کردند وظیفه همه ماست تا از تجربیات بزرگترها استفاده کنیم.

محمودی خاطرنشان کرد: دین اسلام بر مشورت تأکید دارد در مسائل و مشکلات مشورت کن حتی اگر آن مشورت را نپذیرفتی، از مشورت‌کردن کسی ضرر نمی‌کند.

وی ادامه داد: در خصوص کار ‌ردن در فضای مجازی باید مواظب باشیم تا به درستی عمل کنیم اگر در ارسال پیامک یا نشر مطلبی که باعث شود ابروی کسی ریخته شود یا باعث شود تا امنیت جامعه برهم بریزد حرام است و گناه شرعی دارد.

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: عده‌ای در فضای مجازی اقدام به دروغ‌پردازی و تهمت‌زدن به افراد می‌کنند که در دین مبین اسلام این‌گونه موارد باید اصلاح شود و باید به‌درستی در فضای مجازی فعالیت کرد.

وی اذعان کرد: در گذشته در خانواده‌ها اقدام به برگزاری مراسم سوگواری برای ائمه و معصومین (ع) می‌کردند، باید این مجالس رونق پیدا کنند و در منازل و مساجد افزایش پیدا کنند تا مردم به‌خصوص جوانان در این مراسم شرکت کنند.

محمودی گفت: 20 فروردین‌ماه سال روز فناوری انرژی هسته‌ای و سالروز شهادت هنرمند شهید مرتضی آوینی است که به عنوان هنر انقلاب اسلامی نام‌‌گذاری شده است باید این روز را زنده نگه‌داریم.

وی اظهار کرد: اسلام دین هنر است که توسط علما زنده نگه‌داشته شده است اما دشمن با جنگ نرم و با استفاده از فرهنگ غربی هنر اسلامی را کم‌رنگ کرده و فرهنگ غربی جایگزین این فرهنگ ناب اسلامی شده است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: هنرمند متعهد شهید آوینی است که با شهادت خود در اسلام و ایران جاودانه شد، هنرمند متعهد حاتمی‌کیاست که با ساختن فیلم به وقت شام در عرصه جنگ نرم به مصاف دشمن رفت و نه تنها در داخل کشور، بلکه در دیگر کشورهای دنیا مخاطب داشت و در مقابل دشمن ایستاد.

وی ادامه داد: با احترامی که به هنرمندان کشور قایل هستم نباید به‌اسم هنر بی‌بندو باری و روابط نا‌سالم اخلاقی را ترویج کرد در عرصه‌های مختلف هنری چهره‌های با ارزش ولایی و انقلابی داریم.

محمودی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال ۹۷ بیان کرد: همه مشکلات کشور قابل حل است، هیچ مشکلی نیست که در داخل کشور قابل حل نباشد، مشکلی در کشور نیست که کلید آن در دست بیگانه‌ها باشد کلید حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و … در داخل کشور است.

وی اظهار کرد: بعضی از مسؤولان و عده‌ای خواص به گونه‌ای وا‌نمود می‌کنند که کلید حل مشکلات در دست بیگانگان است متاسفم برای این افراد.

امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: عده‌ای در داخل کشور  این‌گونه القا می‌کنند که اگر ما از اصول و مبانی انقلابی خود کوتاه بیاییم، مشکلات جامعه حل می‌شود، درحالی‌که این اشتباه بزرگ ناشی از نادانی و کج‌فهمی آن‌هاست چون به جوانان کشور اعتماد ندارند و پیشرفت علمی ما را در جامعه بین‌المللی نمی‌توانند، ببیند.

وی گفت: ۲۰ فروردین‌ماه روز ملی فناوری هسته‌ای است دشمن از این ناراحت است که جوانان انقلابی و ولایت‌مدار این مرز و بوم علی‌رغم تحریم‌ها و فشارهای جهانی توانستند به این فناوری برسند.

محمودی خاطرنشان کرد: عده‌ای در داخل کشور گفتند که ما انرژی هسته‌ای برای چه می‌خواهیم اما دشمنان قسم‌خورده به فکر نابود‌کردن این دستاورد بزرگ بودند.

وی یادآور شد: امروز جوانان مؤمن و متعهد کشور آماده ارائه فناوری‌های علمی هستند چون به خود‌باوری که از شعار‌های انقلاب است، رسیده‌اند و مسؤولان نظام باید به جوانان اعتماد کرده و از آن‌ها حمایت کنند.

امام جمعه موقت ورامین بیان کرد: جوانان انقلابی و ولایت‌مدار باید در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آتش به‌اختیار عمل کنند و در مقابل این مشکلات با قدرت قدم بردارند.

وی اظهار کرد: مبارزات مردم یمن وارد  چهار‌مین سال مبارزه خود در مقابل دولت سعودی شده است که در این مدت نهایت ظلم و ستم را در حق مردم این کشور کردند و در چند روز گذشته هم اعلام هم‌پیمانی با اسرائیل را اعلام کردند متاسفم بر دولت‌مردان این کشور که ادعای کشور اسلامی را دارند.

محمودی افزود: در جنگ یک‌هزا‌ر روزه یمن بیش از 13 هزار کودک به شهادت رسیدند و جوامع بین‌المللی در مقابل این حرکت غیر‌انسانی رژیم سعودی سکوت کردند.

وی در ادامه گفت: عده‌ای از رجال سیاسی که خود زمانی در کشور مسؤول بودند سبب شده‌اند تا رسانه‌های خارجی خوراک خبری را از این افراد تهیه کنند و در‌حال حاضر دشمن شادکن شده‌اند.

امام جمعه موقت ورامین خاطرنشان کرد: عده‌ای در کشور فتنه به‌راه می‌اندازند و نظام را به‌لبه پرتگاه می‌برند و به‌مدت هشت‌ماه آسایش و امنیت مردم را سلب می‌کنند و عده‌ای نیز به بست‌نشینی و جنجال در کشور روی می‌آورند.

وی در پایان متذکر شد: فصل‌الخطاب، فرمایشات مقام معظم رهبری و ارزش‌های والای انقلاب است هرکس از این مسیر خارج شود مردم جواب دندان‌شکن به وی خواهد داد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.