با ما همراه باشید

اتاق خبر

کمربندی جنوبي ورامين در انتظار توافق با مالكان / كاهش حريم كانال براي شهرداري گران تمام شد

خبر استان : شش ماه از تکمیل شدن کمربندی جنوبی شهر ورامین که با بیش از 90 میلیارد ریال ساخته شده است می گذرد اما مردم نمی توانند از آن تردد کنند.
این طرح یکی از مهمترین پروژه های شهری برای کاهش ترافیک شهری ورامین است که در سه مرحله طراحی وپیش بینی شده و در فاز نخست به طول شش کیلومتر واز محل منابع مالی شهرداری ورامین اجرا شده است.
با به بهره‌ برداری رسیدن مرحله نخست این طرح که جاده قاسم آباد، خیابان شهید قدوسی تا عمرو آباد را در بر می‌گیرد، بار ترافیکی و تردد در ورودی شهر به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت و سبب تردد راحت تر رانندگان می شود.
مالکان زمین کمربندی جنوبی ورامین که به ازای دریافت معوض یا بهای آن ، زمین های خود را به شهرداری ورامین واگذار کرده بودند به علت اجرایی نشدن توافقات ، با شکایت ازعملکردشورای شهر ورامین ، دستور توقف طرح را ازسوی استانداری تهران گرفتند.
حمیدرضا لطف نماینده مالکان این زمین ها گفت: از اواخر سال 90 ، طرح ساخت کمربندی جنوبی ورامین با حضور معاون استاندار تهران آغازشد که قراربود یک ساله هم به پایان برسد.
وی افزود: مسئولان شهرداری ، شواری اسلامی شهر و فرماندار وقت ورامین با امضای توافقنامه ای با مالکان زمین هایی که کمربندی از داخل زمین هایشان می گذرد قول واگذاری زمین یا بهای آن را دادند.
نماینده مالکان بابیان اینکه طبق توافق صورت گرفته ؛ وعده های مسئولان باید در مدت کمتر از دوماه اجرایی می شد گفت: اکنون باگذشت حدود چهار سال هیچ کدام از مالکان به حق و حقوق خود نرسیده اند.
رییس شورای اسلامی شهر ورامین علت اجرایی نشدن توافقات بامالکان زمین ها را اختلاف بین شرکت آب منطقه ای و شورا درباره میزان حریم کانال آب موجود در محل عبور کمربندی بیان کرد .
محسن رضایی افزود: طبق استعلام اولیه از این شرکت ؛ حریم کانال آب 16و 17 متر بود که با این اوصاف هزینه خرید زمین های شهروندان را این شرکت باید تقبل می کرد.
وی گفت: متاسفانه پس از چهار سال ، استعلام دیگری از شرکت آب منطقه ای به دست ما رسیده است که حریم کانال آب را 3و نیم و 4 متر اعلام کرده است.
رییس شورای اسلامی شهر ورامین افزود: با کاهش میزان حریم کانال ، هزینه مالی پرداخت معوض به مالکان برعهده شهرداری و شورا قرار می گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران نیز علت کاهش حریم کانال آب درورامین را مساعدت به شهرداری برای اجرای طرح عمرانی بیان کرد وگفت : حق وحقوق مالکان زمین های مسیراین طرح باید از سوی شهرداری ورامین به طور کامل پرداخت شود.
خسروارتقایی افزود: کمربندی یک سازه راه است که طبق قانون هزینه های آن را باید مجری طرح پرداخت کند واکنون نیز شهرداری ورامین موظف است قیمت زمین های اطراف کانال وحریم های مربوط را بپردازد.
کمربندی جنوبی از حدود هشت سال پیش در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین قرار گرفته بود.اوایل اسفند 1390 با حضور ترکی معاون برنامه‌ ریزی استانداری تهران، عملیات اجرایی طرح کمربندی جنوبی ورامین آغاز شد.
با به بهره‌ برداری رسیدن مرحله نخست این طرح که جاده قاسم آباد، خیابان شهید قدوسی تا عمرو آباد را در بر می‌گیرد، بار ترافیکی و تردد در ورودی شهر به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت و سبب تردد راحت تر رانندگان می شود.
هم اکنون کمربندی شمالی ورامین، میدان ولی‌عصر (عج) را به میدان بسیج ورامین متصل کرده است که این امر در کاهش میزان ترافیک نقش مهمی ایفا کرده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.