با ما همراه باشید

اتاق خبر

پلیس راهور در ارتباط با واگذاری فرهنگسرای ارشاد به تعهدات خود عمل نکرده است/سنگ‌اندازی برخی اعضای شورای شهر

خبر استان : رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین با اشاره به اعتراض رسمی هنرمندان ورامین در ارتباط با واگذاری فرهنگسرای ارشاد، گفت: برخی اعضای شورای شهر سنگ اندازی می‌کنند و پلیس راهور به تعهدات خود عمل نکرده است.

حمیدرضا آرمان‌مهر در حاشیه  دوازدهمین همایش نمایش شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رشد و توسعه فرهنگ و هنر نیازمند افزایش سرانه فرهنگی هستیم که این اقدام یک سرمایه‌گذاری برای همه نسل‌ها است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین افزود: شهرستان ورامین هم‌اکنون قطب فرهنگی و هنری جنوب شرق استان تهران است و هنرمندان رشته‌هایی همچون تئاتر و موسیقی به دلیل نبود امکانات در شهرهای اطراف به ورامین می‌آیند، این درحالی است که اماکن خود ورامین جوابگوی هنرمندانش نیست.

دولت توانایی لازم برای ساخت و ساز در عرصه فرهنگی را ندارد
وی تأکید کرد: دولت به دلایلی توانایی لازم برای ساخت و ساز در عرصه فرهنگی را ندارد و یا اختصاص اعتبار برای پروژه‌ای بسیار مشکل است بنابراین ارگان‌هایی مانند شهرداری و بخش خصوصی و حتی خیران فرهنگی باید کمک کنند.
آرمان‌مهر تصریح کرد: سال‌های پیش جمعی از خیران عرصه فرهنگ با عنوان انجمن حامی برای سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز فرهنگی وارد شهرستان ورامین شدند که بعد از مدتی با توجه به مشکلات و عدم همکاری مناسب اقدامی انجام ندادند.
رئیس اداره ارشاد شهرستان ورامین گفت: بار دیگر با حمایت برخی از چهره‌های فرهنگی شهرستان و حمایت اداره ارشاد این انجمن حاضر به سرمایه‌گذاری در ورامین شده و بعد از بازدید از اماکن مختلف هم‌اکنون ساختمان نیمه کاره‌ای که متعلق به شهرداری است را برای ساخت فرهنگسرا انتخاب کرده است.
وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه لازم بعد از بحث و کار کارشناسی با شهرداری ورامین آماده است افزود: در حال حاضر منتظر مصوبه شورای شهر برای در اختیار گذاشتن این ساختمان به خیران هستیم تا اقدام به ساخت و تجهیز مجموعه کنند ولی برخی از اعضای شورای شهر در این مسیر سنگ‌اندازی می‌کنند.
آرمان‌مهر افزود: شهرداری در تفاهم‌نامه و اساس‌نامه این مجتمع فرهنگی دقت لازم را داشته و انجمن حامی نیز انعطاف لازم را  انجام داده و فقط نیاز هست برخی از اعضای شورای شهر  همکاری بیشتری در این زمین داشته باشند.

* پلیس راهور به تعهدات خود عمل نکرده است
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین در ارتباط با آخرین وضعیت فرهنگسرای اداره ارشاد واقع در میدان ولیعصر (عج) شهرستان ورامین گفت: در اسفند ماه سال گذشته برای بازگشت این فرهنگسرا که حق هنرمندان شهرستان است با نیروی انتظامی شرق استان تهران  و اداره کل ارشاد مذاکراتی انجام شده بود.
وی افزود: در نهایت بعد از رایزنی جلسه‌ای با حضور فرماندار ورامین، نیروی انتظامی شرق استان تهران و مدیرکل ارشاد استان تهران در فرمانداری ورامین تشکیل شد و طبق تفاهم‌نامه پلیس راهور متعهد شد فرهنگسرای ارشاد را که مدت سه سال در اختیار دارد تا پایان اردیبهشت‌ماه تخلیه کند.
آرمان‌مهر گفت: متاسفانه پلیس راهور به تعهدات خود در ارتباط با تخلیه ساختمان عمل نکرده و حتی فرماندار ورامین نیز در این زمینه مذاکرات جدیدی با نیروی انتظامی داشته اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین افزود: حتی علی حیدریان شهردار ورامین به پلیس راهور تعهد داده است که هزینه رهن و اجاره ساختمان جدید پلیس راهور ورامین را پرداخت کند تا هر چه سریع‌تر این مکان فرهنگی به هنرمندان شهر برگردد تا بسیاری از مشکلات انجمن‌های هنری حل شود.
وی در پایان متذکر شد: این فرهنگسرا از ابتدا به خانواده فرهنگ و هنر شهرستان تعلق داشته است و انجمن‌های هنری شهرستان تصمیم دارند به عدم پایبندی به تفاهم‌نامه و  تخلیه این مکان رسما اعتراض کنند.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.