با ما همراه باشید

اتاق خبر

50 میلیون برای بهسازی نمایشگاه دائمی قرچک اختصاص یافت

خبر استان : عضو شورای شهر قرچک گفت: شورای شهر قرچک بودجه‌ای بالغ بر 50 میلیون تومان را برای بهسازی و افزایش کارایی نمایشگاه دائمی مصوب کرده است که امیدواریم فضای لازم برای میزبانی مراسم، نمایشگاه‌ و جشن‌های مختلف مهیا شود.

نایب مرادی در گفت‌وگو با خبرنگاران در ارتباط با اقدامات فرهنگی شورای شهر قرچک اظهار داشت: نهاد مردمی شورا در اکثر امور شهری، اجتماعی، فرهنگی و خدماتی ورود می‌کند که مسئله فرهنگ از مهمترین این حوزه‌ها است.

وی گفت: مسئله فرهنگ آنقدر مهم است که رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال‌های اخیر همواره مسئله فرهنگ را مورد تاکید قرار دادند و بر ورود همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها بر فرهنگ‌سازی و حمایت از فرهنگ ایرانی و اسلامی تاکید کردند.

عضو شورای شهر قرچک تاکید کرد: شورای شهر قرچک نیز از ابتدای دوره چهارم به انجام برنامه‌های فرهنگی در شهرداری تاکید داشته و در این راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی را در شهرداری قرچک مستقر کرده و حمایت‌های لازم از این معاونت را انجام داده است.

مرادی تصریح کرد: به‌عنوان یک عضو شورای شهر با توجه به بودجه مالی و اختیارات این معاونت از عملکرد مجموعه فرهنگی شهرداری راضی هستم و ایجاد نمایشگاه‌های فرهنگی و برنامه‌های دیگر را برای شهر قرچک بسیار مفید و لازم می‌دانم
عضو شورای شهر قرچک با اشاره به ایجاد نمایشگاه دائمی شهرستان قرچک گفت: ابتدا قرار بود این مکان با مشارکت بخش خصوصی به منظور استفاده تجاری و فرهنگی آماده شود که با کمک شهرداری و شورای شهر این نمایشگاه در اختیار معاونت فرهنگی شهرداری قرچک قرار گرفت.

وی ادامه داد: این مکان هم‌اکنون میزبان بیشتر نمایشگاه‌های فرهنگی و حتی مراسم مختلف شهرستان است اما وضعیت  ظاهری و امکانات آن مناسب و در شان شهرستان و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری مختلف نیست.

عضو شورای شهر قرچک با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های مختلف مانند نمایشگاه گل و گیاه، نقاشی، عکاسی و نمایش‌های تئاتر در این نمایشگاه گفت: شورای شهر قرچک بودجه‌ای بالغ بر 50 میلیون تومان را برای بهسازی و افزایش کارایی نمایشگاه مصوب کرده است که امیدواریم فضای لازم برای میزبانی مراسم و جشن‌های مختلف مهیا شود.

وی به بودجه فرهنگی شهرداری قرچک اشاره کرد و افزود: متاسفانه با توجه به مشکلات مالی بودجه فرهنگی شهرداری بسیار کم است و در این راستا باید ابتدا برای انجام برنامه‌های فرهنگی بودجه این حوزه را افزایش دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر قرچک افزود: به همین دلیل شورا با هماهنگی شهرداری قرچک برای افزایش بودجه و درآمد در حوزه فرهنگی و با توجه به اتمام قرارداد پیمانکار مجری تبلیغات شهری قرچک اقدام به در اختیار گرفتن امور تبلیغاتی شهر از دست پیمانکار مربوطه گرفته است.

وی افزود: با این اقدام شرکت پیمانکار امور تبلیغاتی حذف می‌شود و شهرداری به‌عنوان متولی و مجری اصلی تبلیغات شهری اقدام می‌کند و بنابر تصمیمات لازم بیشتر درآمد در این بخش به امور فرهنگی اختصاص داده می‌شود.

عضو شورای شهر قرچک در پایان ابراز امیدواری کرد که افزایش بودجه معاونت فرهنگی شهرداری از محل تبلیغات شهری منجر به افزایش بودجه فرهنگی و رونق برنامه‌های این حوزه در شهرستان قرچک شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.