با ما همراه باشید

اتاق خبر

اولین همایش خبرنگاران شرق استان تهران برگزار شد

خبر استان : همایش خبرنگاران شرق استان تهران با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام حسن لزومی امام جمعه، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی و مسئولان محلی شهرستان پاکدشت در کانون شهدای پاکدشت برگزار شد.

این همایش که برای نخستین بار و با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، حواشی متفاوتی را به همراه داشت که انتقاد از بی توجهی برخی مسئولان به خبرنگاران تا ضرورت حل مشکلات اصحاب رسانه از مهمترین مطالبات مطرح شده در این نشست چند ساعته بود.

*در این نشست علاوه بر مسئولان و مدیران استانی، جمعی از مسئولان شهرستان پاکدشت به همراه برخی مدیران شهرستان های شرق استان تهران حضور داشتند.

*در این نشست صمیمانه نمایندگان هر یک از شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک، ری و پاکدشت به بیان نقطه نظرات خود پیرامون مشکلات حوزه خبرنگاری و دغدغه ها و انتظارات خود از مسئولان در این حوزه پرداختند.

* در لیست ارائه شده به مجری این برنامه، نمایندگانی از شهرستان های پیشوا، پاکدشت، ری و قرچک معرفی شده بودند اما در این لیست نماینده ای برای بیان دغدغه های اصحاب رسانه شهرستان ورامین گنجانده نشده بود که این امر با اعتراض رسانه های خبری این منطقه مواجه شد که به سرعت این مشکل رفع شد و نماینده خبرنگاران ورامین نیز دغدغه های خود را بیان کرد.

* عدم وجود عدالت در پخش آگهی های دولتی میان نشریات محلی، عدم اجرای درست قوانین در مورد اصحاب رسانه، فعالیت قارچ گونه برخی رسانه های مجازی، استفاده ابزاری برخی مدیران و مسئولان از برخی رسانه های خبری، عدم رسیدگی به مشکلات خبرنگاران از قبیل بیمه و مسکن، عدم پاسخگویی برخی مسئولان به خبرنگاران در رده های مختلف مدیریتی، عدم برگزاری دوره های آموزشی و فنی برای خبرنگاران، عدم کارایی برگزاری جلسات متعدد و همایش های مختلف با خبرنگاران، عدم تحقق وعده های مختلف برای حل مشکلات اصحاب رسانه، عدم توجه به زندگی معیشتی خبرنگاران و ضرورت توجه به سختی کار خبرنگاران از جمله موضوعاتی بود که نمایندگان اصحاب رسانه شهرستان های مختلف شرق استان تهران اعلام کردند.

* بر اساس آمار ارائه شده از سوی یکی از نمایندگان اصحاب رسانه در شرق استان تهران، بیش از ۸۰ خبرنگار در این منطقه مشغول به فعالیت هستند که حدود ۸۰ درصد آن در منطقه ورامین مستقر می باشند.

*بر اساس آمار اعلام شده در این نشست تعداد خبرنگاران فعال در شرق استان تهران از برخی استان های کشور بیشتر است و این امر اهمیت فعالیت رسانه ای در این منطقه را می رساند.

*در این میان دغدغه های صریح و بی پرده نمایندگان اصحاب رسانه شهرستان ورامین و قرچک با استقبال خبرنگاران مواجه شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.