با ما همراه باشید

ورامین

امام جمعه موقت ورامین: شورای شهر مشکلات حریم شهری ورامین را پیگیری کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه ورامین پس از توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار داشت: حضرت علی علیه‌السلام در بیان صفات متقین فرمودند «متقین کسانی هستند که مردم به خیر آن‌ها امیدوار و از آزار آن‌ها ایمن هستند.»

سبک زندگی اسلامی/توصیه به قناعت

امام جمعه موقت ورامین در ادامه تشریح سبک زندگی اسلامی گفت: یکی از ارزش‌های اسلامی قناعت است، بلند پروازی‌ها و قانع نبودن به آن چه خداوند عنایت فرموده است انسان را به سوی رذایل می‌کشاند، پیامبر (ص) دستورالعملی خطاب به جناب ابوذر فرمودند که «در مسائل مادی و دنیوی به فرودست تر از خودت نگاه کن نه بالاتر از خود»، اگر نگاه انسان به افراد پایین تر از خود باشد راضی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بحث مصرف در جامعه عنوان کرد: چشم و هم چشمی‌ها، بلند پروازی‌ها و بسیاری دیگر از مشکلات اقتصادی در خانواده از همین نگاه به بالادست تر از خود ایجاد می‌شود، اسراف، تبذیر، حسادت، تکبر و دیگر مشکلات اخلاقی از همین امور نشات می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمودی بیان داشت: آثاری از جمله پایداری نعمات، بی‌نیازی، آسایش و راحتی از جمله آثار قناعت هستند.

سالروز ارتحال آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره)

امام جمعه موقت ورامین سپس با اشاره به سالروز ارتحال مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) گفت:این مرجع بزرگوار شاگردان بسیاری تربیت و تقدیم اسلام کرد و در نهضت مقدس اسلامی یکی از بازوان پرتلاش امام(ره) و انقلاب بودند.

شورای شهر مشکلات حریم شهری ورامین را پیگیری کند

حجت‌الاسلام محمودی  با اشاره به سالروز شوراهای اسلامی شهر عنوان کرد: فلسفه تشکیل شوراها استفاده از فکر جمعی و گروهی در برنامه ریزی‌ها است، انسان هیچ گاه از مشورت ضرر نمی‌کند، امروز باید کسانی که به عنوان اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا منتخب مردم هستند به اهمیت کار خود عنایت داشته باشند.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: آفاتی که ممکن است اعضاء شوراهای اسلامی شهرها را با مشکل مواجه کند اسارت در امتیازهای مادی،توجه به سلایق سیاسی در تصمیم گیری‌ها و … است، اگر به این آفات توجه نشود روند خدمت رسانی در شوراها با مشکل مواجه می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران گفت: یک نکته که در مورد شوراها ضروری به نظر می رسد مساله حریم شهری ورامین است،متاسفانه در تقسیماتی که اتفاق افتاد حریم شهری ورامین با مشکلات جدی و فراوانی مواجه شد و از شورای اسلامی شهر  انتظار می‌رود با پیگیری این مشکلات را اصلاح کند.

تلاش کارگران در سال اقتصاد و فرهنگ مضاعف شود

وی سپس روز کار و کارگر را مورد توجه قرار و ادامه داد: بدیهی است کارگران نقش بی‌بدیل و غیر قابل انکاری در پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کنند، پیامبر اکرم(ص) دست کارگر را بوسیدند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به نامگذاری سال 93 توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: البته باید تلاش کارگران در سال 93؛ سال اقتصاد و فرهنگ مضاعف گردد ،مسئولان عزیز و کارفرمایان نیز قدردان زحمت کارگران عزیز بوده و بیش از پیش نیز باشند.

وی سالروز میلاد امام باقر(ع) را مورد اشاره قرار داده و با بیان روایتی از آن حضرت افزود: «به خدا قسم شیعه ما نیست مگر آن کس که تقوای الهی پیشه کند»، نشانه شیعه خدا ترسی و تقوای الهی است،شیعه نباید از مکتب اهل بیت علیهم‌السلام فاصله بگیرد.

اهل بیت علیهم‌السلام بهترین الگوی فرهنگی شیعیان

حجت الاسلام محمودی گفت: باید بدانیم اهل بیت علیهم‌السلام بهترین الگوی فرهنگی شیعیان هستند، نگاه اسلام به زن  را ببینید و از آن پیروی کنید و الگو بگیرید، مقام معظم رهبری در دیدار با بانوان به مناسبت هفته زن مطالب ارزشمندی را بیان کردند.

امام جمعه موقت ورامین عنوان کرد: اسلام بهترین زنان عالم را به عنوان اسوه و الگو قرار داده،نگاه غرب به زن ابزارگونه است، باید زنان و دختران ما در میدان حمایت از ارزش‌های اخلاقی ثابت قدم باشند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری نماز جمعه این هفته در گلزار شهدای سید فتح‌الله عنوان کرد: در پیشگاه شهدا عرض می‌کنم تجدید میثاق با این شهدای عزیز وظیفه همه و نیاز روز جامعه ما است.

حجت‌الاسلام محمودی تصریح کرد: چند نکته کلیدی در وصایای شهدا وجود دارد که باید همیشه آویزه گوش ما باشد و آن‌ها هم ولایت پذیری و حجاب است، مسئولان بدانند میزهای ریاست آن‌ها بر خون شهدا استوار است، نیاز امروز ما مدیریت جهادی است.

امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: صداقت با مردم، پشت کار و پیگیری و جامعه عمل پوشاندن به منویات رهبری کمترین انتظار مردم از یک مسئول است، این وصیت شهدا است و وصیت دیگر حجاب است، ما در مقابل شهدا چه پاسخی برای حجاب داریم.

این مسئول ضمن انتقاد شدید از اوضاع حجاب در کشور گفت: برخی مسئولان یا شهدا را از یاد برده و این وضعیت را نمی بینند و یا می‌بینند و ساکتند، وای بر شما، دست بسیج را هم امروز بسته‌اند، چه پاسخی برای شهدا دارید، عروس را با سر برهنه در سالن عروسی و در مقابل چشمان نامحرمان می‌آورند، پس غیرتتان کجا است.

هر مسئولی که به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نکند جایگاه مسئولیت را غصب کرده است

وی گفت: آستین همت را بالا بزنید، از مسئولان مطالبه کنید، هر مسئولی به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نکند جایگاه مسئولیت را غصب کرده است،خیلی ها خوب حرف می زنند اما پای عمل که می رسد عملی نمی بینیم،از نهادهای انقلابی و پیشگام در انقلاب توقع بیشتری می‌رود.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد:سپاه و بسیج سرمایه‌های کشور ما هستند و ما مدیون سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای مسلح هستیم ولی بدیهی است که امروز دشمن جنگ تمام عیاری را در جبهه فرهنگی آغاز کرده است، انتظار داریم عزیزان در این زمینه‌ها تلاش خود را مضاعف کنند.

امروز دولت آمریکا منفورترین دولت بین ملل جهان است

وی سپس سالروز شکست کودتای نظامی امریکا در طبس را مورد اشاره قرار داد و گفت: این شکست از معجزات انقلاب اسلامی بود و ابهت آمریکا در جهان را شکست و به برکت انقلاب اسلامی روز به روز آمریکایی‌ها شکست‌های بیشتری را درک می‌کنند، حرکت امام (ره) آمریکا را به شکست کشانده است.

امام جمعه موقت ورامین گفت: آمریکا باید بپذیرد،امروز چه بخواهد چه نخواهد منفورترین دولت‌ها بین ملل جهان است.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.