با ما همراه باشید

اتاق خبر

مدرک گرایی برای جامعه اسلامی مضر است

خبر استان : نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: باید به این نکته توجه کرد که ترویج فرهنگ مدرک گرایی برای جامعه اسلامی ما مضر است و اگر این امر در حوزه های دینی انجام گیرد، مذموم تر خواهد بود.

 ظهر امروز همایش علما، طلاب و روحانیون جنوبشرق استان تهران با حضور آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، ائمه جمعه، مسئولان و مدیران اجرایی و طلاب و روحانیون در صحن مطهر امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) برگزار شد.

در این همایش صدها نفر از علما، طلاب و روحانیون شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت با حضور در آستان مقدس امامزاده جعفر بن موسی الکاظم(ع) برای افزایش توانمندی های حوزه های علمیه بحث و تبادل نظر کردند.

مردم دیار ۱۵ خرداد در اوج غربت اسلام قیام کردند

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری که سخنران ویژه این همایش بود با تقدیر و تشکر از حضور ائمه جمعه، روحانیون و طلاب شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک و پاکدشت اظهار داشت: باید از ائمه محترم جمعه خاصه حجت الاسلام رحمتی نیا امام جمعه پیشوا و آیت الله محمودی که از شخصیت های برجسته هستند تقدیر و تشکر کنم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تجلیل از رشادت و شجاعت مردم این منطقه در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک از پیشتازان انقلاب اسلامی هستند و در پانزدهم خرداد سال ۴۲ و در اوج غربت اسلامی، مردم این منطقه قیام کرده و از نهضت اسلامی حمایت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از شخصیت امام راحل بیان داشت: باید نسبت به شخصیت و جایگاه عظیم و رفیع امام خمینی(ره) توجه لازم صورت گیرد زیرا امام حق بزرگی بر گردن ملت ایران داشته و با روش خود درس های زیادی به مردم دادند.

این مسئول سپس با تشریح نحوه انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان رهبر در مجلس خبرگان تأکید کرد: در جلسه مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب رهبر پس از امام راحل، تنها کسی که بلند شد و با انتخاب آیت الله خامنه ای مخالفت کرد خودشان بودند و خداوند می خواست که همین خبرگان رهبری، ایشان را برای رهبری جامعه اسلامی انتخاب کند.

وی با اشاره به برخی سخنان و مواضع مبنی بر شورایی شدن رهبری گفت:  رهبری نباید شورایی باشد و همانطور که نبوت و امامت یکی است، رهبری نیز باید یکی باشد.

تحصیل نباید برای رسیدن به منصب باشد

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود طلاب علوم دینی را به تحصیل فراخواند و تأکید کرد: نباید تحصیل و کسب علم برای رسیدن به منصب باشد، آن دانش اندوزی ارزشمند است که برای خدا صورت پذیرد و اگر کسی برای خداوند درس بخواند، خدا به او عنایت خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که ترویج فرهنگ مدرک گرایی برای جامعه اسلامی ما مضر است و اگر این امر در حوزه های دینی انجام گیرد، مذموم تر خواهد بود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.