با ما همراه باشید

اتاق خبر

پیام نماینده پاکدشت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

خبر استان: نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: ماه محرم، یادآور شهادت مردان بزرگی است که در قیام برای پیروزی حق علیه باطل، جان خود را فدای هدف والای خود نمودند.
دکتر محمد قمی با بیان اینکه عاشورای حسینی به معنای عزت و ایستادگی در برابر ظالمین است، افزود: ادای تکلیف در برابر دین، حفظ دین و نفی انواع بیعت ها و انحراف ها درسی است که عاشورا به مردم می آموزد.
وی با اشاره به قیام امام حسین (ع) با هدف مبارزه با ظلم و فساد، تصریح کرد: امام حسین(ع) برای کشورگشایی قیام نکرد بلکه برای اصلاح امت در مقابل فساد و حکومت یزید مبارزه کرد.
دکتر قمی امر به معروف را رسالت عاشورا دانست و خاطر نشان کرد: شهدای کربلا برای امر به معروف قیام کردند، خون خود را پای این شجره طیبه ریختند؛ عاشورای حسینی چون اسوه و الگویی در تمام طول تاریخ و برای تمام مسلمین جهان در این راه دانست.

عضو کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس تاکید کرد: عاشورا برای همه آزادگان جهان دارای پیام است، مخاطب عاشورا بر اساس سخنان امام حسین(ع) در روز عاشورا فقط شیعیان نیستند، بلکه هر انسان آزاده خواهی مورد خطاب امام حسین(ع) واقع شده است.

وی در مورد اهمیت ترویج فرهنگ اسلامی با اجرای صحیح مراسم سوگواری در ایام محرم یادآور شد: بر پایی مراسم عزاداری برای امام حسین (ع) موجب توسعه فرهنگ اسلامی در جهان شده و ما را به اهداف امام حسین (ع) که همانا رهایی از بندگی و رسیدن به جامعه آرمانی اسلامی است، نزدیک تر می کند، به همین دلیل اجرای مراسم سوگواری سالار شهیدان باید با رفتارهایی متناسب با معیارهای اسلام ناب محمدی همراه باشد.
نماینده پاکدشت افزود: تا جهان است حادثه غم انگیز عاشورا زخم سینه ها را باز کرده و جام دیده ها را از اشک لبریز می کند و هر روز به کاروان شهدای حسینی افزوده می شود، هیچ قلمی نیست که بتواند شرح این غمنامه را بنویسد و توضیح دهد، زیرا تراژدی کربلا جام دیدهها را لبریز از اشک می کند، امام حسین(ع) علیه ظلم و استبداد قیام کرد و به خاطر حراست از آزادی، استقلال و صیانت از ارزش های والای محمدی از خود گذشت.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.