با ما همراه باشید

اتاق خبر

آغاز برداشت پسته در ورامین

خبر استان: برداشت انواع پسته از چهار هزار هکتار زمین زیر کشت این محصول در شهرستان ورامین آغازشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، اکبری ، فندقی ، کله قوچی  واحمد اقایی عمده ترین پسته هایی هستند که در دشت  ورامین کشت می شوند و هم اکنون برداشت آنها شروع شده است.
فرماندار ورامین در حاشیه بازدید از باغات پسته این شهرستان درمصاحبه با ما گفت: سطح زیر کشت پسته در ورامین بیش از 8 هزار هکتار است اما تا کنون نیمی از آنها به ثمر دهی رسیده اند.
محمد رضا یوسفی افزود: دردو هزار هکتار باغ پسته نیز درختان کم سن و سال وجود دارد که هنوز به بهره برداری مطلوب نرسیده اند.
وی با بیان اینکه مقدمات کشت درختان پسته در دو هزار هکتار دیگر فراهم شده است گفت: طرح توسعه باغات پسته در ورامین که از سال 1372 آغاز شده است با تامین آب و ارائه تسهیلات مناسب ادامه می یابد.
فرماندار ورامین سطح برداشت پسته خشک در این شهرستان را بیش از یک تن و 800 کیلوگرم اعلام کرد و افزود: میانگین برداشت این محصول در کشور کمتر از یک تن و 200 کیلوگرم به صورت خشک است که نشان می دهد تولید پسته در ورامین در مقایسه با دیگر نقاط کشور به صرفه تر است.
یوسفی درباره تامین آب مورد نیاز پسته کاران دشت ورامین گفت: با 20 لیتر آب در ثانیه می توان 30 هکتار باغ پسته را به شیوه قطره ای سیراب کرد که با توجه به سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ، کشت این محصول ارزش افزوده بالا و مقرون به صرفه تر است.
ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران قرار دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.