با ما همراه باشید

اتاق خبر

اختصاص حق آبه پاکدشت از سد ماملو/ مشکل برطرف شد

خبر استان : نماینده مردم پاکدشت در مجلس سد ماملو را پشتوانه ای عظیم برای تامین آب شرب استان تهران دانست و گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان و نیاز به منابع آبی جدید رایزنی با مسئولین ذیربط انجام و خوشبختانه تخصیص آب از این سد به پاکدشت محقق شد تا در فصول گرم سال مردم شهرستان با مشکل تامین آب مواجه نشوند.

 فرهاد بشیری  فرسودگی انشعابات و شبکه آب رسانی پاکدشت را یکی از معضلات وچالش های آبرسانی دانست.

وي با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان پاکدشت اظهار داشت: شهرستان پاکدشت از ظرفیت و پتانسیل بالایی در زمینه کشاورزی برخوردار است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورت تأمین آب مورد نیاز برای کشاورزی شهرستان پاکدشت می توان شاهد رونق هر چه بیشتر این حوزه در شهرستان بود.

این مسئول ادامه داد: از طرف دیگر تأمین آب مورد نیاز برای مردم شهرستان پاکدشت از جمله مسائلی بود که توسط مسئولان پیگیری می شد و با توجه به افزایش روز افزون جمعیت این شهرستان باید به این حوزه توجه لازم صورت گیرد.

بشیری فرسودگی انشعابات و شبکه آب رسانی پاکدشت را یکی از معضلات وچالش های آبرسانی دانست و گفت: سالانه همزمان با اجرای عملیات اصلاح شبکه های آبرسانی در پاکدشت، انشعابات فرسوده ای که در مسیر اجرای این طرح ها قرار دارند نیز نوسازی می شوند که این کار  تاثیر چشمگیری در کاهش هدر رفت آب خواهد داشت و امسال نیز باید در این زمینه تسریع شود تا هدررفت آب به حداقل ممکن برسد.

بشیری گفت: همه مردم در مدیریت بحران آب نقش دارند و این مسئله تنها منحصر به مسئولان نیست.

وی نقش رسانه ها را در این باره پر رنگ دانست و گفت: در ۳۵ سال اخیر میزان بارش سرانه آب از ۴ هزار مترمکعب به کمتر از ۱۶۰۰ مترمکعب رسیده است و شاهد کم شدن حجم آب سفره های زیر زمینی هستیم که این مساله لطمات زیادی به اقتصاد کشور خواهد زد و باید با همت جمعی مانع بروز این اتفاق شد.

نماینده پاکدشت در مجلس گفت: مصرف آب شهری به ازای هر نفر در روز در کشورمان ۲۵۰ لیتر است اما این میزان در  برخی کشور ها بالغ بر ۱۵۹ لیتر است و این آمار خود گویای فاصله زیاد ما با رعایت استاندارد مصرف آب به عنوان گرانبها ترین ماده حیاتی است.

وی افزود: با توجه به رشد هرساله جمعیت و مصرف آب به همان میزان در کشور،دولت برای کنترل مصرف آب باید اعتبارات لازم را تخصیص دهد چرا که ما یک کشور خشک و نیمه خشک داریم که اگر برای آن برنامه ریزی نکنیم با بحران خشکسالی مواجه می شویم.