با ما همراه باشید

اتاق خبر

طرح مدرسه در مزرعه در ورامین و پاکدشت اجرا شده است

خبر استان: مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت:برای بهبود تغذیه دام طرحی با عنوان «مدرسه در مزرعه» در شهرستان های پیشوا، پاکدشت و ورامین در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، محمدرضا اردوخانی با اشاره به فعالیت های انجام شده در راستای بهبود تغذیه دام گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با بخش ترویج، قرار شد که برای بهبود تغذیه دام طرحی با عنوان «مدرسه در مزرعه» در شهرستان های پیشوا، پاکدشت و ورامین انجام شود.

وی با بیان اینکه اولین جلسه این کلاس ها طی هفته های گذشته با حضور ۳۰ دامدار برگزار شد، ادامه داد: سعی کرده ایم که کلاس ها به صورت کلاسیک نبوده، بلکه کاملا دو طرفه و به صورت پرسش و پاسخ برگزار می شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یادآور شد: با توجه به وضعیت موجود، ۷۵ تا ۸۰ درصد هزینه دامداری را تغذیه شامل می شود و در واقع مهمترین بخش هزینه بر یک دامداری، تغذیه دام است.

اردوخانی با بیان اینکه در دامداری ها مقادیر مصرفی علوفه بیشتر از کنسانتره است، گفت: در این کلاس ها در این رابطه بحث و تبادل نظر شد و به این نتیجه رسیدیم که دامداران باید ذرت علوفه ای را بر اساس ماده خشک آن خریداری کنند، چراکه هر علوفه ای که خریداری می شود، مقدار زیادی از آن آب بوده و  این در حالی است که اکنون علوفه های بی کیفیت وارد بازار می شود و دامدار با ضرر آن را خریداری می کند.

وی با تأکید بر اینکه چاپرها باید استاندارد باشند، ادامه داد: آبگیر باید حتما در چاپرها باشد، در غیر این صورت آن را له می کند و ساختار آن را از شکل ظاهری خارج می کند و خاصیت خود را از دست می دهد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران عنوان کرد: یکی از مشکلات این است که ذرت در استان تهران بعد از گندم و جو به عنوان کشت دوم است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.