با ما همراه باشید

اتاق خبر

سازمان بهزیستی باید در سیاست‌های کلان اجتماعی تأثیرگذار باشد

خبر استان: سازمان بهزیستی یک تشکیلات حمایتی محض نیست بلکه می‌تواند به عنوان یک سازمان سیاستگذار در زمینه رفع مشکلات، معضلات و مصائب اجتماعی در جامعه عمل کند

کار و فعالیت در بهزیستی سخت و دشوار است چرا که نه تنها حضور فکری و فیزیکی، بلکه حضوری همه جانبه و با تمام ظرفیت های عاطفی، روانی و روحی را برای ارتقای کار و فعالیت، می طلبد.

کارکنان بهزیستی همه ساعات کاری را با درد و رنج مردم سپری می کنند و هر لحظه تراژدی و آلام مردم را می شنوند و گوش شنوای مشکلات و درد مردم هستند.

حکایتهایی که شاید دیدن و شنیدن آن برای بسیاری از مردم سخت و جانکاه می باشد، در لحظه لحظه ساعات کاری همکارانم قابل درک و لمس است، ما کارکنان بهزیستی مردم را ولی نعمت خود می دانیم و برای حل معضلات و مشکلات آن ها از هیچ کوشش و فعالیت دریغ نمی ورزیم.

فریادهای بی صدای خشونت های خانگی، ناله های کودکی به نام انسانیت مورد آزار قرار گرفته، گریه های زنانی رنج کشیده از رفتارهای مردم، طعم تلخ فقر با چاشنی تکدی گری در خیابان های شهر، دهن مشوش زن سرپرست خانوار از آینده ای نامعلوم، تلاش های مددکاران برای به آرامش رساندن زوجین متعارض، نگاه های معصومانه ایتام و اطفال بی سرپرست، همه این ها بخشی از مرارت و سختی کار و تلاش مقدس کارکنان بهزیستی که در اولویت های اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و خشونت قرار گرفته اند.

بی شک به جهت توانایی تمرکز کارکنان بهزیستی بر هدف غایی خود که خشنودی خداوند است و نه گفتن به مشکلات و ناملایمت ها، و پذیرا بودن انتقاد و گشاده بودن باعث شده تا مددکاران بهزیستی چون دژهایی مستحکم در راه نیل به هدف خود که در پشت خشنودی خدای قادر، خشنودی جامعه هدف است، موفق باشیم و در حد رضایت مردم و نیازمندان و معلولان و بهبودیافتگان و رها شدگان از دام اعتیاد را در حد بالایی شاهد هستیم

بهزیستی سازمانی است که با وجود تلاش‌های آشکار و نهان خود تاکنون به درستی برای مردم معرفی نشده و این یک ضعف است که برای جبران آن سازمان باید به ریل اصلی خود باز گردانده شود و در مسائل اجتماعی نقش محوری خود را پیدا کند تا در سیاست‌های کلان تأثیرگذار باشد. دراین صورت است که بهزیستی دیگر یک تشکیلات حمایتی محض نیست بلکه می‌تواند به عنوان یک سازمان سیاستگذار در زمینه رفع مشکلات، معضلات و مصائب اجتماعی در جامعه عمل نماید.

در این مجال با تشکر از مردم عزتمند که بهزیستی را به عنوان تنها نهاد حمایتی دولت جمهوری اسلامی پذیرفته و تلاش دارند تا با حمایت از آن زمینه حذف نابرابری های اجتماعی را فراهم آورند، از مسئولان دلسوزی که هدف خود را منطبق با آرمانهای انقلاب که حذف نابرابری های اجتماعی است تدوین و تنظیم کرده اند نیز تقدیر می نمایم.

مهدی مقاری- روزنامه نگار

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.