با ما همراه باشید

اتاق خبر

لزوم نظارت جدی بر انتخابات اتحادیه های صنفی /فرماندار قرچک وارد موضوع شود

خبر استان: اخیرا در یکی از انتخابات اتحادیه های قرچک بعنوان خبرنگار حضور داشتم و به ابعاد مختلف آن توجه کردم، اشتیاق کسبه برای شرکت در انتخابات اتحادیه و قوانین بسیار خوب بود. تیم کاملی برای اجرا و نظارت بر انتخابات حضور داشتند. همه چیز در نگاه اول خوب و مناسب و هیجان انگیز بود!
اما با توجه به جزئیات، چند مورد جلب توجه می کرد.
افرادی می توانند رای بدهند که دارای جواز کسب معتبر از اتحادیه باشند و و در همان کسب کار مشغول بوده و خودشان رای را به صندوق بیاندازند.

وقتی دیده می شود عده ای با اختلاف اندکی پیروز می شوند یا شکست می خورند متوجه می شویم که حتی یک رای هم در این انتخابات اهمیت فراوانی دارد.

در اینجاست که مشکل ایجاد می شود؛ عدم نظارت کافی یا عمدی یا غیر عمدی باعث می شود افرادی که جواز کسب دارند ولی دیگر نه مغازه ای دارند ونه شغلی و یا اکنون در حرفه ای دیگر مشغولند در رای گیری شرکت کنند و یا افرادی که با جواز شخص دیگر رای می دهند. و مواردی دیگر که در این مطلب نمی گنجد.

نیاز جدی احساس می شود فرماندار به عنوان رئیس شورای اداری که نماینده وی در کمیسیون نظارت بر اصناف حضور دارد و ریاست این کمیسیون را که ریاست اداره صنعت معدن تجارت بر عهده دارد به موضوع ورود کرده و نظارت دقیقی بر اجرای دقیق قوانین داشته باشند./غلامرضا فرجیان

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.