با ما همراه باشید

اتاق خبر

«مهدی کچویی» شهردار نمونه استان تهران شد

خبر استان :  حمزه موج بافها کچویی در جمع خبرنگاران با بیان این خبر، گفت: مدیرکل دفتر هماهنگی عمران و خدمات شهری سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور در دی ماه ۹۳ طی نامه ای از مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری های سراسر کشور خواست تا به معرفی یک شهردار نمونه حوزه منابع طبیعی اقدام کنند.
وی ادامه داد: در این نامه عنوان شده که مدیرکل دفتر ترویج و مشارکتهای مردمی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، در نظر دارد از شهرداران برگزیده شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت که در زمینه منابع طبیعی فعال بوده و همکاری مؤثری را در این خصوص با مسئولان ذیربط داشته اند، تقدیر به عمل آورد.

شهردار نمونه منابع طبیعی (۱)

رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد بیان داشت: به همین دلیل، مهدی کچویی شهردار جوادآباد به لحاظ، پیگیری، تلاش مجدانه و فعالیت مستمر در زمینه گسترش فضای سبز، از سوی غلامعباس عبدی نژاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به عنوان شهردار نمونه این استان ۱۴ میلیون نفری معرفی شد.
جواد آباد شهر نمونه زیست محیطی استان تهران
وی تصریح کرد: با توجه به گرمای استان تهران در سال ۹۳، شهرداری جوادآباد قابلیت این را داشت که از فضای سبز به خوبی نگهداری کند و از این بابت به عنوان پاداش، این شهر به عنوان شهر نمونه زیست محیطی معرفی و به تازگی نیز اعلام شد که این شهر در سال ۹۴ نیز شهر نمونه زیست محیطی استان تهران خواهد بود.
موج بافها کچویی افزود: باعث خوشبختی است که شهرداری کوچکی مانند جوادآباد آنقدر خدمات زیست محیطی ارائه داده که مجاب کرد تا یکی از جلسات سال گذشته “کمیته فضای سبز استان تهران” در این شهر برگزار شود؛ چراکه علیرغم گرمای فوق العاده هوای امسال در سراسر کشور، فضای سبز دلنشین و با طراوتی در جوادآباد دیده شد.

شهردار نمونه منابع طبیعی (۲)

وی در ادامه گفت: از زحمات کچویی شهردار و اعضای شورای شهر جوادآباد قدردانی می کنم که در دوران کوتاه حضورشان در شهرداری و شورای شهر واقعاً قدمهای بزرگی را برداشته اند و به همین دلیل شهر جوادآباد با توجه به قابلیتی که دارد به عنوان یک شهر نمونه زیست محیطی مطرح شده که از اعتبارات استان تهران بهره مند و این شهر کوچک کویری آبادتر شود.
همدلی شهردار با منابع طبیعی پلی برای احداث «ایران کوچک» در جوادآباد
رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد تصریح کرد: مهدی کچویی شهردار این شهر موفق شد در شش ماهه اول فعالیتش در شهر، با تلاش و رایزنی های متعدد باعث شود تا زمین مجتمع خاکی، تفریحی و توریستی از عرصه های ملی به میزان ۱۳۱ هکتار از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به شهرداری جواد آباد واگذار شود.
وی افزود: کلنگ مجتمع خاکی، تفریحی و توریستی شهرداری جواد آباد نیز در شهریور ۹۳ با حضور حسن کریمی معاون عمرانی استانداری، غلامعباس عبدی نژاد مدیرکل منابع طبیعی استان، سید مرتضی سلیم آبادی مدیرکل دفتر فنی استانداری تهران، بر زمین زده شد.

مهدی کچویی و حمزه کچویی شهردار و رئیس شورای شهر جوادآباد

موج بافها کچویی تأکید کرد: پس از مدت کوتاهی با خوش فکری شهردار جوادآباد که نمونه استان تهران شده است، احداث طرح «ایران کوچک» یا همان «ایران مینیاتور» در دستور کار قرار گرفت که بنا شده در اجرای این طرح، چندین المان از هر استان کشور به طور منتخب و به صورت ماکت در اراضی سه تا چهار هکتاری ساخته می شود و ایرانی کوچک در این پارک خاکی احداث شود.
وی اضافه کرد: طرح «ایران مینیاتور» طرحی شبیه به نقشه ایران بوده و با خصوصیات طبیعی و اقلیمی هر استان اجرا می شود که در این طرح، آثار تاریخی و ملی نظیر سی و سه پل و میدان امام(ره) اصفهان و برج آزادی و برج میلاد تهران در ابعاد کوچکتر احداث می شود و علاقه مندان می توانند با ورود به این محوطه از آثار تاریخی، فرهنگی و دیدنی هر استان بازدید به عمل آورده و از مجتمع های اقامتی، گردشگری و رستوران های آن استفاده کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر جوادآباد، هزینه اجرای این طرح را بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون مطالعات اجرای این طرح انجام شده و طرح نهایی در قالب هشت جلد کتاب در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت که هزینه اجرای این طرح مهم توسط بخش خصوصی تأمین و زمین مورد نیاز آن نیز از سوی شهرداری جواد آباد به سرمایه گذار تحویل داده می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.