با ما همراه باشید

اتاق خبر

اولویتهای قرچک در سال ۹۴/ازحل مشکلات درمانی تاتأمین ساختمان اداری

خبر استان : شهرستان قرچک با جمعیتی بالغ بر سیصد هزار نفر نیازمند توجه جدی تر مسئولان است به طوری که این شهرستان با مشکلات مهم زیرساختی روبرو بوده که باید از سوی مسئولان کشوری و استانی مورد عنایت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، قرچک تا  آذرماه سال ۹۱ به عنوان یکی از بخش های شهرستان ورامین محسوب می شد اما در دولت دهم و در راستای تقسیمات کشوری این دولت، قرچک به شهرستان ارتقا پیدا کرد و به عنوان یکی از شهرستان های جدید التأسیس در استان تهران دارای بخش مرکزی با فرمانداری مستقل شد.

شهرستان قرچک به دلیل همجواری با پایتخت و نزدیکی با کلانشهر تهران با پدیده مهاجرت روبرو بوده و هر سال خانواده های بیشتری به این منطقه مهاجرت کرده و قرچک را برای زندگی انتخاب می کنند به طوری که بر اساس آمارهای اعلام شده، جمعیت کنونی شهرستان قرچک از مرز ۳۰۰ هزار نفر نیز گذشته است.

شهرستان قرچک با جمعیتی بالغ بر سیصد هزار نفر نیازمند توجه جدی تر مسئولان است به طوری که این شهرستان چندصد هزار نفری با مشکلات مهم و زیرساختی روبرو بوده که باید از سوی مسئولان کشوری و استانی مورد عنایت قرار بگیرد.

قرچک از پتانسیل های بالایی برخوردار است

امروز عدم وجود بیمارستان در شهرستان چندصد هزار نفری قرچک، فقدان برخی ادارات این شهرستان از داشتن ساختمان مستقل و توجه جدی تر به بخش کشاورزی و صنعتی این منطقه از جمله دغدغه های مسئولان و مردم این شهرستان محسوب شده که باید به آن توجه لازم صورت گیرد.

شهرستان قرچک از پتانسیل و ظرفیت های بالایی در بخش های کشاورزی و صنعتی و حتی ورزشی برخوردار است به طوری که هم اکنون تیم شهید منصوری این شهرستان در رقابت های لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور جز تیم های مطرح بوده و قهرمانان برجسته ای از این خطه در مسابقات ملی و بین المللی افتخار آفرینی کرده اند.

در شهریورماه ۹۳ بود که سید شهاب چاووشی معاون استاندار تهران در جلسه شورای اداری شهرستان قرچک با اذعان به مشکلات موجود در قرچک اظهار داشت: قرچک با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر با مشکلات و موانعی روبرو بوده که برخی بر اثر تحریم ها و برخی نیز به دلیل بی تدبیری ها بر این شهرستان وارد شده است.

همچنین علی صادقی فرماندار شهرستان قرچک نیز طی سال گذشته در چندین نوبت با اشاره به مشکلات مهم شهرستان قرچک و ضرورت توجه جدی تر به این مشکلات یادآور شد که قدمت شهرستان شدن قرچک تنها به چند سال می رسد به همین خاطر باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گرفته و ساختارها امکانات لازم برای بهره مندی مردم این شهرستان از امکانات رفاهی و خدماتی فراهم شود.

قرچک نیازمند توجه جدی تر مسئولان است

حسین زینعلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ضرورت توجه جدی تر مسئولان به شهرستان تازه التأسیس قرچک اظهار داشت: شهرستان قرچک به دلیل تازه التأسیس بودن نیازمند توجه جدی تر مسئولان کشوری و استانی است و مردم این خطه که همواره دین خود را به نظام اسلامی ادا کرده اند، انتظار توجه جدی تر مسئولان را دارند.

این شهروند قرچکی افزود: شهرستان قرچک به دلیل همجواری با پایتخت، جمعیت زیادی را در خود جای داده است به همین خاطر نیازمند امکانات رفاهی و خدماتی بیشتری است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مسئولان شهرستان قرچک نیز باید از ابزارهای مختلف برای گرفتن امتیازات و امکانات جدید برای این منطقه استفاده کنند تا بهبود نسبی در ارائه خدمات در بخش های مختلف نظیر درمانی و بهداشتی ایجاد شود.

زینعلی نبود بیمارستان را یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان دانست و گفت: متأسفانه جمعیت چندصد هزار نفری قرچک از داشتن بیمارستان محروم هستند و به همین خاطر باید برای امور درمانی خود یا به تهران و یا بیمارستان ورامین مراجعه کنند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برخی مشکلات شهرستان قرچک اظهار داشت: یکی از مهمترین مشکلات کنونی شهرستان قرچک در بخش بهداشتی و درمانی است به طوری که جمعیت این شهرستان نیازمند تسریع در ساخت تنها بیمارستان قرچک و توسعه مراکز درمانی و بهداشتی است.

امام جمعه قرچک افزود: شهرستان قرچک از جمله شهرستان های استان تهران محسوب می شود که از جمعیت جوان بسیاری بهره می برد به همین خاطر باید امکانات رفاهی و خدماتی بیشتری متناسب با نیازهای اقشار مختلف مردم در شهرستان قرچک راه اندازی گردد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.