با ما همراه باشید

اتاق خبر

افتتاح دو طرح زیست محیطی در پیشوا

خبر استان: همزمان با هفته محیط زیست و با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران دو طرح در پیشوا به بهره برداری رسید.

در سفر مسئولان استانی سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران  به شهرستان پیشوا ، یک سیستم پایش برخط درکارخانه  آسفالت وتصفیه خانه انسانی درواحدی صنعتی  به بهره برداری رسید.
با  استفاه از این سیستم پایش برخط که به مرکز پایش اداره کل حفاضت محیط زیست استان متصل است در صورت افزایش آلایندگی خروجی کارخانه ، اقدامات لازم به موقع اجرا می شود.
همچنین از فرایند ساخت تصفیه خانه فاضلاب پیشوا که تا کنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیز از محل دفن زباله های شهرداری  این شهر نیز بازدید شد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران درحاشیه این سفر درمصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: دفن زباله در پیشوا در مقایسه با گذشته مطلوب تر شده است  اما باید به سمت استفاده بهینه از زباله از جمله تبدیل آنها به کمپوست و تولید انرژی حرکت کرد.
حیدرزاده با اشاره به برنامه های استانداری تهران برای ایجادمدیریت یکپارچه در زمینه مدیریت پسماند شهرها افزود: اگر شهرستان های همجوار بتوانتد تحت یک مدیریت یکپارچه  زمینه و توجیه اقتصادی برای حضور بخش خصوصی را فراهم کنند می توان از زباله ها ، درامد تولید کرد.
شهردار پیشوا نیز گفت: مدیریت امور شهری استانداری به جد پیگیر راه اندازی مدیریت یکپارچه پسماند برای چهار شهرستان ورامین ، پیشوا ، قرچک و پاکدشت است.
شیرزاد یعقوبی افزود: اساسنامه این شرکت درحال تنظیم است و به زودی زمینه حضور بخش خصوصی برای تولید کمپوست و انرژی از زباله دراین چهار شهرستان فراهم می شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.