با ما همراه باشید

اتاق خبر

برخی به دنبال بدنام کردن ورامین هستند/با مدیران متخلف برخورد شود

خبر استان: امام جمعه موقت ورامین گفت: برخی رسانه‌ها به دنبال آلوده و بدنام کردن نام ورامین هستند اما ورامین سرزمین بزرگی بوده و پیشینه متمدن و بافرهنگی دارد.

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که شهرستان ورامین همواره پرچمدار دفاع از ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی بوده است، اظهار داشت: مردم شهرستان ورامین از اولین حمایت کنندگان از نهضت اسلامی امام راحل بودند و خون مطهر جوانان این منطقه در ۱۵ خردادسال ۴۲ بر زمین ریخته شد.

امام جمعه موقت ورامین افزود: مردم شهرستان ورامین در ۱۰ دی سال ۵۷ بار دیگر به صحنه آمدند و شهیدانی نظیر میرزایی، کریمی، شیرازی را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند تا بار دیگر با امام خمینی(ره) و نهضت اسلامی تجدید میثاق کنند.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز همواره مردم شهرستان ورامین در صحنه حضور داشته و به وظیفه دینی، شرعی و قانونی خود عمل کردند که این امر باعث ناراحتی و عصبانیت دشمنان انقلاب اسلامی شده است.

وی اضافه کرد: در جریان هشت سال دفاع مقدس، مردم منطقه ورامین بیش از هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن را تقدیم و مانند نگینی در میان شهرستان های استان تهران می درخشند و از اولین گروه هایی بودند که با مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

توهین و جسارت‌های مکرر به مردم ورامین پذیرفتنی نیست

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: مردم شهرستان ورامین در جریان فتنه سال ۷۸ و ۸۸ بار دیگر به صحنه آمده اند و حماسه ای را خلق کردند که دشمنان داخلی و خارجی را انگشت به دهان کرد و موجب خوشحالی دوستداران انقلاب اسلامی شد.

وی گفت: امروز نیز مردم ورامین در صحنه و میدان حضور دارند و اجازه نمی دهند که تخریب های برخی رسانه ها و دشمنان داخلی و خارجی در عزم آنان خللی ایجاد کند.

محمودی با تأکید بر ضرورت عمل مسئولان به وعده های داده شده، یادآور شد: مسئولان و مدیران کشور باید قدر و منزلت مردم شهرستان ورامین را بدانند و مشکلات و موانعی که امروزه پیش پای شهرستان برای پیشرفت و توسعه وجود دارد را بردارند.

وی با انتقاد از توهین و جسارت‌های مکرر به مردم بافرهنگ و متدین شهرستان ورامین اظهار داشت: به مردم بافرهنگ و متدین و ولایتی شهرستان ورامین، گاهی توهین و جسارت می‌شود.

برخی رسانه‌ها به دنبال بدنام کردن ورامین هستند

امام‌جمعه موقت ورامین با اشاره به این نکته که برخی به دنبال بدنام کردن ورامین هستند، ادامه داد: حادثه تلخ قتل دختربچه‌ای که بسیار تلخ بوده و همه آن را محکوم می‌کنیم نیز دستمایه برخی رسانه‌ها شد تا نام ورامین را آلوده کنند.

وی در ادامه با انتقاد از اظهارات یکی از مسئولان طی روزهای اخیر اضافه کرد: اخیراً یکی از شهرداران استان‌های مجاور اظهار داشته که ما متکدیان و گدایان را جمع‌آوری کرده و به ورامین فرستادیم.

محمودی عنوان کرد: جالب آن است که آن‌همه کارخانه‌های صنعتی در آن منطقه وجود داردو یکی از آن‌ها را به ورامین نمی‌فرستند ولی گدایان خود را به این شهرستان هدایت می‌کنند.

امام‌جمعه موقت ورامین با تأکید بر این نکته که مردم دیار ۱۵ خرداد همواره در کمک به نیازمندان پیشگام بوده‌اند، یادآور شد: مردم ورامین همواره در کمک به نیازمندان تلاش کرده‌اند اما این سخنان اهداف دیگری را نشان می‌دهد.

ویترین برخی واحدهای صنفی ورامین شایسته نیست

محمودی در ادامه به مسائل فرهنگی شهرستان ورامین اشاره و عنوان کرد: مسائل فرهنگی در شهرستان ورامین با آن سابقه و تدین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با همه تمام و ظرفیت از هویت دینی و انقلابی این شهر دفاع گردد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با انتقاد از وضعیت حجاب و ویترین برخی واحدهای صنفی در ورامین بیان داشت: آیا وضعیت حجاب و ویترین مغازه‌ها و برخی منشی های مراکز صنفی و تعدادی از اداره ها قابل قبول است.

وی متذکر شد: اگر بر اساس مبانی دینی و انقلابی، این وضعیت قابل قبول بوده که حرفی نیست و اگر مورد تأیید نمی باشد، پس چرا نسبت به آن بی توجهی صورت می گیرد و چرا به مسائل فرهنگی شهر اهمیت داده نمی شود.

برخی مدیران شهرستان ورامین در جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت نمی کنند

محمودی با اشاره به فعالیت شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در ورامین به عنوان شوراهای فرادستی یادآور شد:  شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک مجموعه ای متشکل از مسئولان ارشد شهرستان است که ماهیانه یا هر دو ماه یکبار، جلسه تشکیل می دهد.

وی تأکید کرد: همچنین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز برای حراست از مسائل فرهنگی جلسات و نشست های متعددی را تشکیل می دهد.

همه مسئولان ورامین مقید به قانون باشند

امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از عدم شرکت برخی از مدیران در جلسات شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین افزود: برخی مدیران و مسئولان در این جلسات شرکت نمی کنند و نماینده می فرستند، آیا فرهنگ آنقدر بی اهمیت بوده که یک مدیر که وظیفه اش پاسداری از فرهنگ جامعه است، برای آن وقت نگذارد و نماینده بفرستد.

وی با تأکید بر این نکته که همه ملزم به تبعیت از قانون هستیم، ادامه داد: وقتی برای مصالح شهر و دیار ورامین و پاسداری از ارزش های آن، مصوباتی صورت می گیرد، برخی مدیران اجرا نمی کنند و نمی شود از شما پذیرفت که قانون را قبول ندارید و باید همه مقید به قانون باشند و قانون را بپذیرند ولو برخلاف رأی و نظر شما باشد.

فرماندار ورامین با تخلف برخی مدیران برخورد کند

محمودی با اشاره به ضرورت ورود فرماندار ورامین به تخلف برخی از مدیران از قانون گفت:من از فرماندار ورامین به عنوان نماینده دولت می خواهم تا با مدیران متخلف از قانون برخورد کنند.

امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: من از شورای اسلامی شهر ورامین به عنوان منتخبان مردم که قسم خورده اند از منافع و دین مردم دفاع کنند، می خواهم که اجازه ندهند انجام اعمال خلاف قانون به صورت قانونی دربیاید.

برخی مدیران شهرستان ورامین مصوبات ستادهای این شهرستان را اجرایی نمی کنند

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین تأکید کرد: باید از زحمات و تلاش های سربازان گمنام امام زمان(عج) تشکرو قدردانی کرد و از آنان خواست که اجازه ندهند، برخی مدیران خودسرانه برخلاف قانون عمل کنند.

وی از مردم خواست تا برخورد با مدیران متخلف را از مسئولان مطالبه کنند و بیان داشت: باید به صراحت اعلام کرد که برخی مدیران و مسئولان شهرستان به مصوبات ستادهای مربوطه عمل نمی کنند و شما هم از طریق رسانه ها و صاحبنظران از مسئولان بخواهید تا با متخلفان برخورد کنند.

محمودی افزود: این روش و عدم برخورد با تخلف، بی قانونی را قانونی کرده و دود آن بر چشم همگان می رود و من از دادستان ورامین می خواهم با تخلفات اقتصادی و باندبازی ها و دادوستدهای سیاسی و به کارگیری بیت المال برای اغراض سیاسی، مطابق قانون عمل کنند.

امام جمعه موقت ورامین گفت: مردم از تخلف، ظلم و بی عدالتی متنفر هستند و قطعا از مسئولانی که طبق قانون با بی قانونی مبارزه می کنند، حمایت خواهند کرد، البته من امیدوارم با پیگیری مسئولان، وضع کنونی اصلاح شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.