با ما همراه باشید

اتاق خبر

جلوگیری از قطع درختان در پاکدشت در آستانه روز درختکاری

خبر استان : رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاکدشت گفت: در پی گزارش یکی از شهروندان پاکدشتی در آستانه روز درختکاری از قطع ده ها درخت توسط ماموران اجرایی این اداره جلو گیری شد.

  محمودرضا سعیدپور با اعلام این خبر گفت: طی تماس تلفنی یکی از شهروندان حامی محیط زیست در شهرستان پاکدشت، حضور چند فرد سودجو در داخل یکی از کوچه های محله و بهره گیری از اره برقی و جرثقیل با هدف قطع ۱۳ درخت چنار تنومند با عمر بیش از ۴۰ سال را اعلام کرد.

سعیدپور با بیان اینکه بلافاصله واحد گشت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل اعزام شدند، افزود: ماموران صحت گزارش را تایید کرده  و عده ای را در حال قطع اولین درخت مشاهده کردند که بلافاصله وارد عمل شده و ضمن برخورد قاطع با متخلفان مانع از قطع درختان شده و بدین نحو این افراد نسبت به ترک محل اقدام نموده و متعهد شدند بعد از این در صورت نیاز به قطع درختان پوسیده و خشک از ادارات مربوطه و مسئولان منطقه مجوز کتبی دریافت کنند.

وی با ابراز ناخرسندی از این وضعیت غیرمتعارف که در طول سال جاری چندین بار بوقوع پیوسته است از  متولیان حفظ و حراست فضای سبز شهرستان خصوصاً در محدوده و حریم شهرها خواست تا با این موارد قبل از وقوع جرم مطابق قانون برخورد کنند.

سعیدپور در خاتمه اظهار داشت: حفاظت از پوشش های گیاهی بومی و وحشی در طبیعت در مناطق حفاظت شده تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به عهده این اداره است ، بر همین اساس شهروندان در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی از جمله درختان می توانند بلافاصله به این اداره با شماره های  ۳۶۰۱۰۲۰۹-۳۶۰۲۰۲۰۹ گزارش خود را منعکس کرده تا اقدامات پیشگیرانه ماموران اجرایی محیط زیست مانع از تخریب فضای سبز شهری و روستایی .

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.