با ما همراه باشید

اتاق خبر

افتتاح جاده شریف آباد – پیشوا تا پایان امسال

خبر استان : فرماندار پیشوا گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تمام عملیات اجرایی جاده شریف آباد به پیشوا در سال جاری به اتمام رسیده است و انشاءالله در دهه سوم اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس ملکوتی‌خواه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: وجود نیروی انسانی در کنار خاک و آب، دامداری  و صنایع تبدیلی از جمله محورهای توسعه شهرستان پیشوا است که باید این ظرفیت ها را افزایش داد.

وی یکی از اولین و مهم ترین وظایف فرمانداری را برقراری نظم و امنیت شهرستان دانست و گفت: در اثر تعامل، هماهنگی و اجرای سیاست ها و برنامه های شورای تأمین شهرستان پیشوا، تمام جرائم خشن و عادی در این شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است و در کشف جرائم و سلاح های غیر مجاز و دستگیری سارقان نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم.

فرماندار پیشوا با بیان این که 40 مدیر کل استان تهران در سال 93 به شهرستان پیشوا سفر کرده اند، عنوان کرد: در سال جاری 6 اداره شامل اداره اطلاعات، میراث فرهنگی و گردشگری، تعزیرات حکومتی، بنیاد مسکن، دامپزشکی و تعاون روستایی در شهرستان پیشوا به صورت مستقل  راه اندازی شده و یا در شرف  تاسیس هستند.

وی اراضی زیر کشت این شهرستان را 14 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: برای این که کشاورزی مقرون به صرفه شود، نیاز به ایجاد تحول در مراحل کشت هستیم و چاره ای جز توسعه کشت های گلخانه ای در شهرستان پیشوا نداشتیم، یعنی اراضی کشاورزی سنتی را به کشت های گلخانه ای تبدیل کنیم.

ملکوتی خواه بیان کرد: تا پایان سال 92 نزدیک به 1200 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گلخانه ای بوده است و در سال جاری حدود 62 هکتار به این اراضی اضافه شده است.

وی با اشاره به کمبود آب شرب و کشاورزی، تصریح کرد: ضرورت دارد مسئولان ادارات به ویژه افرادی که با بخش کشاورزی در ارتباط  هستند و شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، نهایت تلاش را در صرفه جویی آب شرب و آب کشاورزی داشته باشند و تبلیغات لازم را به عمل آورند و راهکارهای صرفه جویی را به مردم اطلاع رسانی کنند.

فرماندار پیشوا گفت: وضعیت موجود آبیاری تحت فشار شهرستان پیشوا 1200 هکتار است که در سال جاری با هماهنگی هایی که به عمل آمده و اعتباراتی که اختصاص داده شده است، حدود 726 هکتار در دست اقدام است.

وی درباره وضعیت دامداری این شهرستان گفت : 114 واحد دام سبک و 776 واحد دام سنگین در شهرستان پیشوا وجود دارد که  در واحد های دام سبک 41 هزار و هفتصد رأس دام شیری و پرواری پرورش پیدا می کنند و در واحد دام سنگین نیز 34 هزار و هشتصد رأس دام گوشتی و 14 هزار و 238 رأس دام شیری وجود دارد.

ملکوتی خواه افزود: شهرستان پیشوا حرف اول را از نظر تولید گوشت قرمز در استان تهران می زند و از نظر تولید شیر نیز دامداری هایی داریم که جزو نخستین دامداری های استان تهران به شمار می روند.

وی با بیان اینکه شهرستان پیشوا در طول سال بیش از 600 هزار تن محصولات دامی و کشاورزی تولید می کند تصریح کرد: این تولیدات را حتما باید تبدیل و فراوری کنیم تا برای کشاورزان مقرون به صرفه باشد.

فرماندار پیشوا با بیان این که 380 هکتار از 1150 هکتار شهرک صنعتی پیشوا آماده سازی شده است افزود: بعد از حضور وزیر صنعت و معدن و تجارت به شهرستان پیشوا مجوز استقرار صنف های تولیدی در شهرک صنعتی اخذ شده است و به غیر از صنایع تبدیلی و غذایی، صنف های تولیدی نیز می توانند در این شهرک مستقر شوند.

وی درباره وضعیت اعتباری شهرستان پیشوا گفت: در ابتدای سال سهم اعتباری شهرستان پیشوا 5 میلیارد و هشتصد میلیون تومان بود که با پیگیری هایی که صورت گرفت و با مساعدت هایی استاندار و معاونان استانداری، این اعتبار تا امروز  به 17 میلیارد و سیصد میلیون تومان رسیده است که این جدایی از بیست میلیارد اعتباری است که وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به شهرستان پیشوا برای راه های شهرستان پیشوا اختصاص داده است.

ملکوتی‌خواه در مورد جاده شریف آباد به پیشوا خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته تمام عملیات اجرایی جاده شریف آباد به پیشوا در سال جاری به اتمام رسیده است و ان شاءالله در دهه سوم اسفندماه به بهره برداری می رسد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.