با ما همراه باشید

اتاق خبر

مازندران ستاره باران شد/ طفلان مدافع لباس رزم پدر پوشیدند

خبراستان : بهشهر- ۱۳ آلاله عاشق به دیگر همرزمان شهید و مدافعان حرم پیوستند و برو بچه های لشگر ۲۵ کربلا در شام هم نینوایی دیگر به راه انداخته اند.

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها- مریم نظری: جمع مدافعان حرم مازندران از پارسال تاکنون به ۳۰ آلاله رسید و هر شهرستان استان از این ستاره‌های آسمانی سهم برده است.

هوای اردیبهشت و بهاری مازندران با عطر شهادت عجین شده و مردمان این دیار بی‌تاب بازگشت کبوترهای عاشق و شیدایی هستند که خان طومان را به قطره‌های خونشان رنگین کرده‌اند.

این روزها مازندران تمام‌قد برای استقبال از جگرگوشه‌هایش ایستاده تا با استقبال از ۱۳ شهید مدافع حرم، که به جمع ۱۷ شهید دیگر مدافع این دیار می‌شتابند، قدردان ازجان‌گذشتگی‌هایشان باشند و نظاره‌گر پرواز سیمرغ جنت الزینب (س) در آسمان و محور عشق تا پیام‌هایشان در قلب تاریخ زنده بماند.

مازندران و مازندرانی را همه به دلاورپروری و ۱۰ هزار شهید سرافراز اسلام و انقلاب می‌شناسند و این روزها نیز بعد از گذشت ۲۷ سال از آتش‌بس دشمن در مرزهای ایران اسلامی، فرزندانی از جنس شهدای ۸ سال دفاع مقدس، در آن‌سوی مرزها برای دفاع از اهل‌بیت (ع) جان‌فشانی می‌کنند.

این روزها شهدایی از جنس دیگر برای سربلندی اسلام عزیز به میهن می‌آیند، شهدایی از سوریه، از کنار قبر بی‌بی زینب (س) و شهدایی از خان طومان، نامی فراموش‌نشدنی برای همه ما که تا ابد بر تارک این انقلاب باقی خواهد ماند و نقض آتش‌بس دشمن در خان طومان و شهادت ۱۳ تن از شهدای مازندرانی و ۲۱ مجروح، هیچ‌گاه از اذهان پاک نمی‌شود.

مازندران سوگوار مسافران و باباهای آسمانی است، ۱۳ پدر و برادر آسمانی از دیار بی‌بی زینب (س)، و مردمان این دیار تمام‌قد برای استقبال از لاله‌های به خون خفته‌شان، انتظار می‌کشند.

مادران، مجمع‌های عزا به سر می‌گیرند و ناب‌ترین لالایی مادرانه‌شان را در رثای کبوتران مدافع حرم می‌سرایند

مادران، مجمع‌های عزا به سر می‌گیرند و ناب‌ترین لالایی مادرانه‌شان را در رثای کبوتران مدافع حرم می‌سرایند و طفلان معصوم این مدافعان، رقیه وار در آرزوی بازگشت دوباره پدر هستند.

حاج رحیم کابلی و حبیب‌الله (بهمن) قنبری دو شهید از بهشهر هستند که درراه دفاع از حرم در خان طومان به شهادت رسیدند، حاج رحیم کابلی را همه می‌شناختند، مردی مؤمن، انقلابی، با حجب و حیا و همیشه لبخندی بر لب که بچه هیئتی‌ها هیچ‌گاه ادب و متانت و صبر او را از یاد نخواهند برد و جبهه‌ها، آنجایی که در زمان جنگ بانواهای این فرزند انقلاب و امام و بعد از جنگ نیز او با منطقه خو گرفته است؛ بیشتر از همه ما او را می‌شناختند؛ نمی‌دانم آخرین باری که به شلمچه رفت چه با هم‌رزمانش نجوا کرد که این‌چنین کربلایی شد.

حاج رحیم بلند شو برادر، هنوز جبهه‌های ایران منتظر قدم‌ها و آهنگ‌های توست، قرار بود امسال را بانوای تو در کربلای ایران، به دیدار شهدا برویم بلند شو برادر و برای شهدا نغمه‌سرایی کن؛ ما چگونه به هم‌رزمانت که سالهاست بانوای توسل و کمیل تو در جای‌جای کوی عشق خو گرفته‌اند؛ غصه نبودنت را شرح دهیم… نه راستی رفتنت که شرح نمی‌خواهد؛ شما آسمانیان زودتر از ما خاکیان یکدیگر را زیارت خواهید کرد.

راستی حاج رحیم، هیئت دیگر بی تو نوری ندارد، خنده‌هایت، حجب و حیایت و دل گویه های شیرینت از روایتگری خاطرات شهدا را هنوز وجب‌به‌وجب سرزمین نور در هویزه، شلمچه، طلائیه و شهرهای مختلف مرزی به یاد دارند بلند شود مرد؛ بلند شو برایمان روایتگری کن…

شهید قنبری عزیز، تویی که کمتر می‌شناختمت و امروز آشناتر از هر آشنایی برای من شده‌ای، وقتی فیلم خبر شهادت را به خانواده‌ات دیدم عجیب هوای پدر به سرم زد؛ پسرت این روزها عجیب بهانه‌ات را می‌گیرد و درد بی‌پدری را باور ندارد، اما او می‌داند مثل من و همه ماهایی که می‌دانیم که تو برای برپایی و برقراری چه ارزشی و برای اعتباربخشی به ما، از زن و فرزند و خانواده دل بریدی تا پرواز کنی تا ما آرام باشیم؛ عجیب این روزها ما خاکیانی که دل دلبرید از این دنیا را نداریم؛ دل‌تنگتان هستیم.

این روزها مازندران عطر بهشت می‌دهد؛ مازندرانی که در طول هشت سال دفاع مقدس ۱۰ هزار و ۴۰۰ آلاله تقدیم کرده است؛ شهدایی که از زندگی خود گذشتند تا ما اکنون در آرامش زندگی کنیم و این روزها مردم بهشهر میهمان دو آلاله دیگر از دیار بهشتیان هستند دو شهیدی که بنام اولین شهدای مدافع حرم بهشهر نام گرفتند؛ و فرمانده سپاه ناحیه بهشهر از این دور شهید به‌عنوان دلدادگان ائمه اطهار (ع) نام برد که باسابقه درخشان رد طول دفاع مقدس، امروز در دفاع از حریم بی‌بی زینب (س) شهید شدند.

سرهنگ علی نجفی می‌گوید: حبیب‌الله قنبری و حاج رحیم کابلی دو شهید مدافع حرم این شهرستان هستند که سه‌شنبه‌شب ۲۱ اردیبهشت‌ماه مراسم وداع با حبیب‌الله قنبری که پیکر پاکش وارد وطن شده است در مصلای بهشهر با سخنرانی حجت‌الاسلام انگیسه برگزار و مراسم تشییع وی، روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت از روبروی بیمارستان امام خمینی (ره) بهشهر به سمت پارک ملت انجام و در بهشت فاطمه در جوار شهدای دیگر خاک‌سپاری می‌شود.

حجت‌الاسلام سید عرب علی جباری امام‌جمعه بهشهر و سید خالق سجادی فرماندار این شهرستان نیز در پیام مشترکی ضمن تبریک و تسلیت شهادت دو مدافع حرم این شهرستان از مردم ولایتمدار بهشهر خواستند تا همانند گذشته حضوری باشکوه در مراسم این‌رو مجاهد «فی سبیل الله» نیز داشته باشند.

شهادت مدافعان سرافراز حرم اهل‌بیت (ع) و سربازان سبزپوش میدان‌های جهاد و شهادت و مجاهدان محبوب عرصه‌های نبرد نور علیه ظلمت را به پیشگاه حضرت بقیه‌الله الاعظم (عج)، رهبر عزیز انقلاب حضرت امام خامنه‌ای، ملت اسلامی ایران، خانواده گرامی، دوستان، هم‌رزمان و به مجموعه پُرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک و تسلیت می‌گوییم.

محمد بلباسی اولین شهید مدافع شهرستان قائم‌شهر است، اگرچه فرزندان خردسالش برای دیدن روی ماه پدر، بی‌قراری می‌کنند اما او آمده بود تا آسمانی شود و شهادت، بهترین نوشداروی وجودش بود و اینک فرزندان خردسالش لباس رزم پدر را بر تن کرده اند تا مدافعی برای حرم باشند.

راهی برای آمدنتان نمانده و امروز تمام معابر را برای ورودت این سرو بلند ایثار و عشق آماده می‌کنیم و بلندقد برای ادای احترام به تو و هم‌رزمان شهیدت ایستاده‌ایم و قول می‌دهیم که تا ابد درراهت بمانیم؛ تو هم برایمان دعا کن؛ دل بریدن از این دنیا فقط کار تو و امثال توست اما ای‌کاش یادمان نرود که بودنمان و آرامش امروزمان برای وجود شهداست.

شهید حبیب‌الله (بهمن) قنبری ـ بهشهر، شهید رحیم کابلی ـ بهشهر، شهید رضا حاجی‌زاده ـ آمل، شهید حسن رجایی فر ـ بابل، شهید سید رضا طاهر ـ بابل، شهید سیدجواد اسدی ـ ساری، شهید سعید کمالی ـ میان‌دورود، شهید محمود زادمهر ـ ساری، شهید علیرضا بریری ـ بابلسر، شهید علی عابدینی ـ فریدون‌کنار، شهید حسین مشتاقی ـ نکا، شهید علی جمشیدی ـ نور و شهید محمد بلباسی ـ قائم‌شهر ۱۳ ستاره‌ای هستند که در دفاع از حرم اهل‌بیت در سوریه به شهادت رسیدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.