با ما همراه باشید

اتاق خبر

تصویب بودجه ۱۴ میلیارد ریالي شهرداری پیشوا / تملك كامل اراضي حريم مترو

خبر استان : شهردار شهرستان پیشوا گفت: بودجه سال ۹۴ شهرداری پیشوا با ۱۴ میلیارد تومان توسط شورای شهر مورد تصویب قرار گرفته است.

شیرزاد یعقوبی اظهار داشت:  خدمت صادقانه به مردم در نظام جمهوری اسلامی که به فرموده بنیان‌گذار و معمار انقلاب به‌عنوان ولی‌نعمتان اصلی این نظام محسوب می‌شود افتخار و نوعی عبادت است و این فرصت و نعمت برای مسئولان نظام بیشتر از مردم عادی فراهم است.

وی افزود: هیچ‌چیز بیشتر از خدمت صادقانه و پیگیری مشکلات توسط مسئولان، مردم را خوشحال و فضای زندگی عموم مردم را شاد نمی‌سازد که الحمدالله شهرداری پیشوا برای رضایتمندی مردم گام‌های مهمی در سال 93 برداشته است.

شهردار پیشوا  تأکید کرد: شهرستان نوپای پیشوا دارای مشکلات فراوانی در حوزه عمرانی و کمبود  فضاهای اداری و فرهنگی است که اولویت اصلی شهرداری بر پایه ارتقای جایگاه شهرداری، احترام به  حق‌وحقوق شهروندی، شتاب در توسعه  خدمت‌رسانی، و توسعه آبادانی و رفاه شهروندان بوده است.

وی تصریح کرد: وجود بارگاه ملکوتی امامزاده جعفر بن موسی (ع) شهرستان پیشوا  را به‌عنوان یکی از مراکز دینی و زیارتی  استان تهران مطرح کرده که در طول سال بسیاری از عاشقان اهل‌بیت به پیشوا سفر می‌کنند لذا باید ساختارهای لازم برای پذیرایی از زائران و مسافران عبوری  فراهم شود.

شیرزاد یعقوبی بیان کرد: در همین راستا  زیباسازی اطراف حرم حضرت جعفر بن موسی الکاظم (علیه‌السلام) به مساخت 800 مترمربع  با بودجه 1 میلیارد ریالی  در سال 93 اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی تأکید کرد:  برای اسکان و پذیرایی از زائران حضرت جعفر بن موسی الکاظم (علیه‌السلام)  بهسازی و تجهیز بوستان زائر در نزدیکی مرقد شریف با مساحت 5 هزار مترمربع و اعتباری بالغ‌بر 5 میلیارد ریال در سال 93 مورد بهره‌برداری قرار گرفت و اکنون  آماده استفاده مسافران نوروزی است.

شهردار پیشوا ساخت فاز دو  پارک خانواده،  تملک و تعریض خیابان شریعتی بااعتبار 5 میلیارد ریال، حفر کانال خیابان شریعتی با بودجه  2 میلیارد ریالی  و تهیه و نصب وسایل بازی کودکان  را از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی شهرداری پیشوا در سال 93 عنوان کرد.

وی درباره بودجه سال 94 شهرداری پیشوا اظهار کرد: بودجه شهرداری پیشوا در سال 94 بالغ‌بر 14 میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که توسط شورای شهر مورد تصویب قرارگرفته که 50 درصد این  بودجه به کارهای عمرانی و مابقی نیز برای کارهای هزینه ای و جاری اختصاص پیداکرده است.

شیرزاد یعقوبی بیشترین سهم بودجه عمرانی شهرداری پیشوا در سال آینده را مربوط به پروژه‌های نیمه‌کاره  دانست و گفت: تملک  تخریب و بازگشایی  بلوا شهید مهتدی  به میزان 5 میلیارد ریال  از مهم‌ترین پروژه‌های سال آینده شهرداری است که در بودجه 94 شهرداری ردیف خاصی به این مهم اختصاص‌یافته است.

وی اختصاص بودجه برای ساخت دارالقرآن در پیشوا و ساخت زورخانه شهرداری پیشوا را ازجمله ویژگی‌های بودجه سال آینده شهرداری پیشوا دانست .

شهردار پیشوا درباره پروژه ساخت سینما توسط بخش خصوصی در پیشوا گفت: شورای شهر با کلیات ساخت سینما در زمین موقوفه ای شیخ جنید موافقت کرده است  که با توجه به  دریافت مجوزهای لازم  مراحل ساخت  سینما کمی زمان‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری پیشوا کلیه تعهدات خود در قبال تملک اراضی مربوط به  خط مترو و ساخت ایستگاه را انجام داده است  و آمادگی لازم برای هرگونه همکاری با پیمانکار  پروژه عظیم مترو را دارد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.