با ما همراه باشید

اتاق خبر

پایانه‌ای که روبان افتتاح را ندید/تلاش شهرداری ورامین ادامه دارد

خبر استان :  ساخت پایانه مسافربری در ورامین یکی از مطالبات شهروندان بوده که باوجود هزینه میلیاردی، هنوز روبان افتتاح را به خود ندیده و شهرداری ورامین در حال تلاش برای توافق با فرمانداری پیشوا است.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-محمدرضا حیدری: ساخت و راه‌اندازی پایانه مسافربری در شهرستان ورامین یکی از مطالبات شهروندان به‌منظور ساماندهی وسایل نقلیه درون‌شهری و برون‌شهری بوده است.

امروز همه کارشناسان و مسئولان حوزه شهری به‌خوبی به این امر واقف هستند که شهرستان ورامین به دلیل هم‌جواری با پایتخت و برخورداری از ویژگی‌های جغرافیایی با پدیده مهاجرپذیری روبرو بوده و در این میان ساماندهی حوزه حمل‌ونقل یک ضرورت جدی  محسوب می شود.

کشمکش‌ها برای راه‌اندازی پایانه مسافربری ورامین

شهرداری ورامین با درک این موضوع و در سال‌های گذشته، اقدام به تهیه زمینی در کمربندی ورامین-پیشوا به‌منظور ساخت و بهره‌برداری از پایانه مسافربری ورامین کرد.

در آن زمان، منطقه پیشوا یکی از بخش‌های شهرستان ورامین محسوب می‌شد اما در دولت دهم به‌یک‌باره ورق برگشت و پیشوا از ورامین جدا گردید.

پس از جدا شدن پیشوا و ارتقای آن به شهرستان، مسئولان این منطقه اعلام کردند که پایانه مسافربری ساخت شده در حوزه پیشوا بوده و باید حق‌وحقوق این شهرستان در نظر گرفته شود.

عباس ملکوتی خواه فرماندار پیشوا در سال گذشته و در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ساخت پایانه بدون هماهنگی با مسئولان پیشوا آغاز شد و هیچ‌گونه هماهنگی در این زمینه صورت نگرفت.

فرماندار پیشوا افزود: برای ساخت پایانه توسط شهرداری ورامین باید حق‌وحقوق شهرستان پیشوا در نظر گرفته شود اما شهرداری ورامین نسبت به پرداخت حق‌وحقوق اقدام لازم را انجام نداده است.

از طرف دیگر مسئولان شهری ورامین نیز تأکید کرده‌اند که تخلف قانونی در این زمینه انجام نداده و در زمان ساخت پایانه مسافربری، این منطقه جز شهرستان ورامین بوده است.

پایانه‌ای که نیاز شهرستان ورامین است

آخرین وضعیت پایانه مسافربری ورامین

به هر ترتیب امروز پایانه مسافربری ورامین باوجود صرف هزینه میلیاردی برای تأمین زمین و ساخت آن، هنوز روبان افتتاح را به خود ندیده و این امر ضرورت تعامل هر چه بیشتر مسئولان را برای حل مشکل می‌طلبد.

محمد اردستانی یکی از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان ورامین هرروز با افزایش جمعیت روبرو بوده و همین امر نیاز این شهرستان به پایانه مسافربری را افزایش داده است.

وی افزود: قطعاً ساماندهی وسایل نقلیه دوره شهری و برون‌شهری و راه‌اندازی پایانه مسافربری در ورامین، قدم مؤثری را در ارتقای وضعیت حمل‌ونقل عمومی در منطقه ایفا می‌کند.

اردستانی ادامه داد: نباید اختلافات ایجادشده در موضوع پایانه مسافربری ورامین سبب شود تا عده زیادی از مردم نتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

شهروندان ورامینی با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی هر چه سریع‌تر پایانه مسافربری گفت: امیدواریم تا با پایان یافتن اختلافات، زمینه راه‌اندازی پایانه مسافربری در ورامین فراهم شود.

شهرداری ورامین به دنبال توافق با فرمانداری پیشوا است

علی حیدریان شهردار ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت پایانه مسافربری این شهرستان اظهار داشت: هم‌اکنون عملیات عمرانی در در پایانه مسافربری ورامین در حال انجام است.

شهرداری ورامین در حال آماده سازی پایانه مسافربری ورامین

وی افزود: مسئولیت انجام فعالیت‌های عمرانی پایانه مسافربری ورامین زیر نظر معاون فنی و عمرانی شهرداری در حال انجام است.

شهرداری ورامین با اشاره به این نکته که تلاش می‌شود تا خدمات و رفاه عمومی در این پایانه فراهم شود، گفت: تلاش شده تا امکانات موردنیاز در پایانه مسافربری برای رفاه حال شهروندان فراهم شود.

حیدریان درباره آخرین وضعیت توافق با فرمانداری پیشوا برای راه‌اندازی پایانه مسافربری و افتتاح آن یادآور شد: شهرداری ورامین به دنبال توافق با فرمانداری پیشوا است و رایزنی‌های لازم نیز برای افتتاح این پایانه در حال انجام است.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود تا هر چه سریع‌تر پایانه مسافربری ورامین آماده بهره‌برداری شده و با توافق‌های لازم، درب‌های آن برای خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافرین باز شود.

بدون تردید امروز باید از همه ابزارها و ظرفیت ها برای حل مشکل راه اندازی پایانه مسافربری ورامین استفاده و خدمت رسانی در حوزه عمل و نقل عمومی در دیار ۱۵ خرداد، بهتر از گذشته دنبال شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.