با ما همراه باشید

اتاق خبر

برگزاری همایش بررسی نوآوری‌های قانون آیین دادرسی کیفری جدید در ورامین

خبر استان : همایش بررسی نوآوری‌های قانون آیین دادرسی کیفری جدید با حضور محمد آشوری استاد برجسته کشوری در سالن همایش‌های شهرداری ورامین برگزار شد.

همایش بررسی نوآوری‌های قانون آیین دادرسی کیفری جدید با حضور محمد آشوری استاد برجسته کشوری در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین برگزار شد.

محمد آشوری طی سخنانی در این همایش ضمن تقدیر از این برگزاری همایش تخصصی «بررسی نوآوری‌های قانون آیین دادرسی کیفری جدید» اظهار داشت: حدود یکصد سال است که در کشور قانون آیین دادرسی کیفری استفاده می‌شود و یکی از دلایل قانون گریزی را می‌توان عدم آشنایی به قانون دانست.

وی با تاکید بر نیاز به بازنگری قوانین با گذشت زمان در تمام دنیا گفت: طی بازنگری در قانون آیین دادرسی کیفری ایران نیز تغییرات جدیدی اعمال شده که از تیر ماه سال آینده اجرا می‌شود.

استاد برجسته حقوق دانشگاه تهران با اشاره به نوآوری‌های قانون آیین دادرسی کیفری جدید و مشکلات قانون قبلی تصریح کرد: قانون باید دقیق و شفاف باشد و تمام موارد در آن لحاظ شده باشد.

آشوری هدف آیین دادرسی کیفری را آشتی دادن آزادی و امنیت دانست و تصریح کرد: قانون جدید جلوی برخی بداخلاقی‌ها را گرفته و ایجاد پلیس اطفال و قضایی از نوآوری‌های آن است.

 

اهمیت فعالیت‌های علمی خارج از برنامه‌ دانشجویی

قائم مقام شهردار ورامین در ابتدای جلسه با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های علمی خارج از برنامه دانشجویان گفت: با هدف آشنایی دانشجویان با قانون آیین دادرسی کیفری جدید این جلسه برای نخستین بار با حضور یکی از اساتید نامی حقوق شکل گرفت.

محمد حیدری، به برخی سوابق محمد آشوری اشاره کرد و گفت: وی دارای سوابقی علمی و پژوهشی درخشان مانند استاد و عضو گروه حقوق کیفری و بزه شناسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، سرپرست دانشجویان (معاونت دانشجویی فرهنگی)، ریاست اسبق و موسس مجله علوم جنایی موسسه تحقیقات علوم جزایی و جرم شناسی، عضو انجمن بین‌المللی حقوقدانان فرانسه زبان، تدریس دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و کارآموزان قضایی است.

به گزارش فارس، همزمان با همایش همایش بررسی نوآوری‌های قانون آیین دادرسی کیفری جدید، نمایشگاه تخصصی کتاب حقوق در سالن همایش‌های شهرداری ورامین برگزار شد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930928000057#sthash.dulPjpwr.dpuf

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.