با ما همراه باشید

اتاق خبر

«مقاومت» نبود رژیم صهیونیستی اکنون لبنان را اداره می کرد

خبراستان: سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت فرمانده شهید علی فیاض (معروف به حاج علاء) طی سخنانی اظهار داشت: اگر مقاومت نمی کردیم، اکنون صهیونیست ها لبنان را اداره می کردند.

به نقل از المنار سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت فرمانده شهید علی فیاض (معروف به حاج علاء) در منطقه أنصار واقع در جنوب لبنان طی سخنانی اظهار داشت: به خانواده این شهید بزرگ و مجاهد به خاطر شهادت وی تبریک عرض می کنم و همچنین به دلیل از دست دادن او تسلیت می گویم.

وی در همین راستا افزود: همچنین به خانواده های دیگر مجاهدانی که همراه این فرمانده شهید در عملیات اخیرشان به مرتبه شهادت نائل شدند، مراتب تبریک و تسلیت خود را اعلام می دارم.

سید حسن نصرالله در خصوص شخصیت شهید علی فیاض تصریح کرد: وی از فرماندهان و قهرمانان حزب الله در جنگ 2006 با رژیم صهیونیستی بود که هم در عرصه میدانی فعالیت می کرد و هم عملیات را رهبری می نمود.

وی در همین راستا افزود: حاج علاء از جمله جوانان مقاومت بود که به گزینه مقاومت ایمان داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: اگر ما مقاومت نمی کردیم، اکنون این رژیم صهیونیستی بود که اداره لبنان را در دست گرفته بود.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: آیا کشور عرب زبانی وجود دارد که جرأت تحویل تسلیحات و یا ارائه کمک های مالی به مقاومت را داشته باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: هر کس از اتحادیه عرب انتظار داشته باشد که از لبنان در برابر دشمن حمایت کند، اشتباه کرده است.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: آن که از این کشور حمایت می کند، ارتش، مردم و مقاومت است.

وی در همین راستا افزود: این توان درونی غیر مشروط است که لبنان را زیر چتر حمایت خود قرار داده است.

سید حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: مقاومت به خاطر همین جانفشانی ها در نزد مردم کشورهای عرب زبان آبرو و شرافت پیدا کرده است.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: واکنش های مردم و برخی از مسئولین به صورت رسمی در همبستگی با مقاومت، طبیعی است.

دبیرکل حزب الله در رابطه با عربستان نیز گفت: سعودی ها در صدر توطئه گران علیه هر نظام یا ارتش کشوری عرب زبان است که قصد دارد با رژیم صهیونیستی مقابله کند و کرامت اعراب را بازگرداند.

وی در ادامه در خصوص تروریستی خواندن حزب الله نیز اظهار داشت: این اقدام ادامه راهبرد قدیمی است ولی این مقاومت که تروریسم تلقی می گردد، موجب شد که عزت و کرامت به اعراب بازگردد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تاج و تخت و حیات برخی رژیم ها در گروه حمایت از رژیم صهیونیستی است.

وی در ادامه گفت: ما به بوسنی رفتیم تا به مردمی که روزانه کشته می شدند، کمک کنیم و حاج علاء خانواده و شهر خود را به قصد دفاع از مسلمانان ترک کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: چرا به ما تهمت می زنند که مقاومت فرقه گراست؟ وی در همین راستا افزود: آیا مردم بوسنی شیعه بودند که ما از آنها دفاع کردیم.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: خساراتی که داعش در عراق به اهل تسنن وارد کرده است، از شیعیان بیشتر و خطرناک تر است.

وی در همین راستا تصریح کرد: گروه بزرگی از فرماندهان و کادر خود را فراخواندیم و آنها را مخفیانه به عراق اعزام کردیم.

دبیرکل حزب الله در ادامه اظهار داشت: این ما هستیم که با تروریست هایی که تمامی جهانیان را تکفیر می کنند، در حال جنگ هستیم؛ حال آیا ما تروریست هستیم؟

وی همچنین گفت: اگر تحت فرماندهی آمریکا با تروریست ها می جنگیدیم، تروریسم تلقی نمی شدیم.

سید حسن نصرالله عنوان کرد: در عربستان گرد هم آمدید و ائتلاف به اصطلاح مقابله با داعش را ایجاد کردید. آیا می توانید بگویید که در طول بیش از یک سال از این اقدام در عراق چه به دست آورده اید؟

وی تصریح کرد: آنچه موجب شگفتی است، ایجاد ائتلاف اسلامی به رهبری آمریکا است.

دبیرکل حزب الله در ادامه گفت: شهامت عربی داشتن بدین معناست که هر عرب زبانی به عراق برود و از اهل سنت، شیعیان، کرده و ترک ها دفاع کند نه اینکه هر کس که در عراق مشغول دفاع از این افراد است را تروریسم تلقی کند.

وی همچنین اظهار داشت: ما در عراق تحت فرماندهی الحشد الشعبی که یک نیروی مخلص و ملی است در حال نبرد می باشیم و اگر الحشد الشعبی نبود، تروریست های داعش اکنون در خانه های شما حضور داشتند.

سید حسن نصرالله در همین راستا تصریح کرد: شهید حاج علاء از جمله نخستین فرماندهانی بود که به سوریه رفت و با وجود اینکه 2 مرتبه نیز زخمی شد، مجددا به این کشور بازگشت.

در حال تکمیل … .

منبع: مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.