با ما همراه باشید

اتاق خبر

همه بایدبه انتخاب مردم احترام گذارند/مسئولان به فکر محرومان باشند

خبر استان : امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه همه باید به انتخاب مردم احترام بگذارند، گفت:مردم به این افراد رأی دادند تابه شعارهای خودعمل کنند تا دیگر بهانه‌ای برای خدمت نکردن وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه شهرستان ورامین با اشاره به فرا رسیدن سالروز تأسیس نهاد کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: تأسیس این نهاد مبارک، خدمت بزرگی به مستضعفان و محرومان بود که امروز حتی در خارج از کشور نیز منشأ آثار و برکاتی است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: توجه به محرومان یک وظیفه مهم دینی و اخلاقی است و باید توجه داشت که پشتوانه اصلی انقلاب و نظام اسلامی، محرومان و مستضعفان و به تعبیر امام راحل، کوخ نشینان بودند.

وی ادامه داد: باید مدیران و مسئولان نظام اسلامی به فکر محرومان باشند  و نباید به خاطر اشرافی گری و دور بودن از متن مردم، از یاد محرومان غافل شد.

محمودی اضافه کرد: مدیری که حقوق چند ده میلیونی و سرمایه های میلیاردی دارد، چگونه می تواند طعم تلخ فقر را درک کند و امروز تلاش برای حل مشکلات محرومان و مستضعفان، یک وظیفه همگانی است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود به روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت:  غرس درخت از توصیه های موکد اسلام است و باید با غرس درخت، به طراوت بیشتر زندگی خود کمک کنیم.

وی روز درختکاری را فرصتی برای توجه هر چه بیشتر به منابع طبیعی دانست و افزود: باید درختکاری به یک فرهنگ و باور در جامعه و میان خانواده های ایرانی تبدیل شود.

شهدای مدافع حرم، استکبار و گروه های تکفیری را زمین گیر کردند

محمودی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم بیان داشت: یاد پاسدار شهید، مهدی ثامنی راد که از عناصر فعال در مسجد و بسیج و ورزشکار متعهدی بود را گرامی داشته و به خانواده صبور این شهید تبریک و تسلیت عرض می کنیم.

خطیب نماز جمعه ورامین گفت: امروز شهدای مدافع حرم، استکبار و گروه های تکفیری را زمین گیر کردند و خون مطهر این شهدا، پیروزی نهایی را از آن ملت سوریه خواهد کرد و دشمنان اسلام و گروه های تکفیری با نابودی مواجه خواهند شد.

سران کشورهای عربی در برابر جنایات عربستان سعودی ساکت شده اند

وی در ادامه با اشاره به تروریست خوانده شدن حزب الله توسط سران کشورهای عربی اظهار داشت: سران کشورهای عربی، حزب الله لبنان را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کردند که این امر جای تعجب دارد.

محمودی افزود: یک گروه مقاومت که از خود و ملت مظلوم و بی دفاع فلسطین دفاع می کند، گروه تروریستی است اما عربستان سعودی که سال هاست مردم بحرین را به خاک و خون کشیده و ملت یمن را نابود می کند، مخالف تروریست ها محسوب می شود.

حزب الله در قلوب مسلمانان و آزادگان جهان جای دارد

وی ادامه داد: سران خودفروخته بحرین، قطر، امارات و کویت که هیچ اراده ای از خود ندارند و استکبار بر تمام مقدرات آنان حاکم گردیده، یک گروه مقاوم را تروریست معرفی می کنند ولی در برابر این همه جنایت در یمن، عراق و بحرین ساکت و بی تفاوت بوده و فقط نظاره گر هستند.

محمودی گفت: ما موضع سخیف و ننگین سران کشورهای عربی را به شدت محکوم کرده و حمایت کامل خود را از جبهه مقاومت اعلام می کنیم.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: ما به سران خودفروخته عرب اعلام می کنیم که بر خلاف مصالح و ملت های خود حرکت نکنید و بدانید که حزب الله در قلوب مسلمانان و اعراب و آزادگان جهان جای دارد و تنها گروه مقاومتی که پوزه اسراییل را به خاک مالید، حزب الله لبنان بود و قطعا حزب الله روز به روز مقاوم تر و قوی تر در برابر استکبار و اسراییل ایستادگی خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: برگزاری انتخابات دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در هفتم اسفندماه، افتخار بزرگی برای نظام اسلامی بود و ملت ایران به ندای رهبر خود لبیک گفته و پای صندوق های رأی آمدند و برای بار دیگر با رأی ۶۲ درصدی خود، حمایت خویش را از نظام اسلامی اعلام کردند.

همه باید به انتخاب مردم احترام بگذارند

محمودی متذکر شد: بدیهی است که انتخاب مردم محترم بوده و همه باید به انتخاب مردم احترام بگذارند.

امام جمعه موقت ورامین یاداور شد: برخی طی روزهای اخیر با تحلیل های خود به اظهاراتی سخیف پرداختند که جا دارد جناح های سیاسی و کسانی که به کشور و مردم خود علاقه مند هستند، اجازه چنین جسارت هایی را ندهند.

وی ادامه داد: یکی از اصلاح طلبان اظهار داشته که مردم شهرستان ها به خاطر انتخاب اصولگرایان، عقب مانده سیاسی هستند، یعنی اگر مردم به شما رأی دادند، توسعه یافته اند و اگر به شما رأی ندادند، عقب مانده محسوب می شوند.

محمودی اضافه کرد: این افراد به جای اینکه معیار و شاخص را نظام اسلامی، رهبری و آرمان های امام و شهدا ببینند، تفکرات سیاسی خود را معیار و شاخص عملکرد دیگران می دانند.

وی عنوان کرد:شاه نیز متدینین و روحانیت را مرتجع و عقب مانده معرفی می کرد و برخی در کشور همان حرف های شاه را تکرار می کنند اما باید این افراد بدانند که مردم مومن و انقلابی ایران بر اصول و آرمان های امام و شهدا و رهبری، ثابت قدم بوده و ثابت قدم خواهند ماند.

محمودی تأکید کرد: مردم در برخی نقاط به افراد مختلفی رأی دادند که رأی آن ها برای همه محترم است و من فکر می کنم که مردم به این افراد رأی دادند تا به شعارهای خود جامه عمل بپوشانند تا دیگر بهانه ای برای عدم خدمت وجود نداشته باشد.

وی گفت: امروز مردم از بیکاری و تورم رنج می برند و سال ها وعده رفع مشکلات با حل شدن مسأله برجام داده شده و امروز مردم منتظرند آثار آن را مشاهده کنند اما متأسفیم که برخی از مسئولان به صراحت اعلام می کنند که طرف غربی به برخی از تعهدات خود عمل نکرده و این همان دغدغه رهبری بوده که بارها هشدارهای لازم درباره آن داده شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.