با ما همراه باشید

اتاق خبر

آغاز ثبت نام تمتع از فردا/ اردیبهشت، مرحله دوم ثبت نام

خبراستان: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام تمتع سال 95 از فردا(سه شنبه) به مدت دو هفته شروع می شود.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به زمان ثبت نام تمتع اظهار داشت: ودیعه گذارانی که دارای فیش اولویت تا تاریخ 24 /85/03 هستند می توانند از  روز سه شنبه 11 اسفندماه نسبت به پرداخت 5 میلیون تومان به حساب بانکی ملی به نام خود اقدام کنند.
وی در ادامه افزود: با توجه به تماس های بسیار زیادی که  از طرف مردم در خصوص وضعیت تمتع گرفته شد، نهایتا در شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری مصوب شد که سازمان حج و زیارت بر اساس وظیفه و ماموریت خود، برنامه ریزی های خود را برای موسم تمتع سال 95 انجام دهد.
اوحدی بیان کرد: همه ساله بعد از فراخوان اولیه ای که انجام می‌شد، در ایام دهه مبارک فجر ، کاروان ها اعلام می شد و زائران می توانستند به کارگزارهای مربوطه مراجعه و ثبت نام قطعی خود را انجام دهند اما امسال به دلیل بعضی از ناهماهنگی ها، همه برنامه ریزی ها به صورت کامل انجام نشد و از این رو ثبت نام اولیه به تعویق افتاد.
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه زائران دو هفته فرصت دارند تا وجوه خود را پرداخت کنند گفت: ما هم امیدواریم تا مدت این دو هفته و قبل از پایان سال بتوانیم هماهنگی های لازم را برای انجام فریضه واجب تمتع انجام دهیم.

وی تاکید کرد: بر همین اساس منتظر هستیم تا جلسه امضای تفاهم نامه حج تمتع با وزیر حج عربستان برگزار شود و این تفاهم نامه مانند سال های گذشته به امضا برسد؛ البته تاریخ ابتدایی تشکیل این جلسه قبلا از سوی وزارت حج عربستان 19 اسفند تعیین شده بود اما ما در انتظار دستگاه دیپلماسی کشور هستیم تا تاریخ قطعی جلسه را اعلام کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: یکی از موارد جدی که در تفاهم نامه امسال مطرح می‌شود بحث امنیت جانی زائران ایرانی است و در صورت تشکیل این جلسه و بر اساس برنامه ریزی هایی که سال گذشته داشته ایم، هفته اول اردیبهشت، برای اعلام قطعی کاروان ها و گروه های قیمتی و ثبت نام قطعی زائران در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.