با ما همراه باشید

اتاق خبر

ریل باس به مسیر تهران – ورامین بازگشت / کاهش ۲۵ درصدی قیمت بلیط

خبر استان : نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس با اشاره به افزایش تعداد قطارهای مسیر تهران – پیشوا و بازگشت قطار ریل باس گفت: نرخ بلیط این مسیر از ۲۰۰۰ به ۱۵۰۰ تومان کاهش یافت.

 یکی از مشکلات عمده مسیر تهران – پیشوا، کمبود قطارهای مسافربری برای انتقال مسافران است به طوری که قطار محلی تهران – پیشوا تنها دو نوبت در صبح و بعداز ظهر مسافران انبوه این مسیر را جابجا می کند که زمان آن نیز متناسب با نیاز بسیاری از شهروندان نیست.

این مشکلات تا جایی پیش رفت که مردم ورامین و پیشوا در نامه ای خطاب به نماینده خود در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که قطار محلی تهران – پیشوا و بالعکس که همه روزه با سازمان (ریل باس) از تهران به پیشوا و بالعکس اعزام می شد از ۱۱ مهرماه سالجاری به سازمان دو طبقه تغییر یافته و قطار ریل باس به خط تهران – کرج منتقل شده و واگنهای دو طبقه دارای نواقصی از جمله تهویه، خرابی دربهای ورودی، پلها و … است که با توجه به ازدحام جمعیت هنگام ورود قطار به ایستگاه های پیشوا – ورامین – باقرآباد – قرچک مشکلات عمده ای را برای سالخوردگان و بانوان بوجود آورده است.

سیاست دولت در افزایش تعداد قطارهای حومه ای طی سالجاری

معاون مسافری شرکت رجا  نیز پس از پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای افزایش قطار در برخی مسیرهای پرتردد عنوان کرد: در صورت استقبال مردم ورامین و پیشوا امکان افزایش قطار در مسیر تهران – پیشوا وجود دارد.

محمد راشدی افزود: با توجه به آمار بالای حوادث جاده‌ای، سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی افزایش تعداد قطارهای حومه ای در سالجاری است به طوریکه تعداد قطارهای حومه ای در مسیر تهران – کرج از یک به چهار قطار، تهران – قم به سه قطار و تهران – پیشوا به دو قطار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از قطارهای حومه ای قیمت بلیت قطار در مسیرهای تهران – کرج از هزار و ۵۰۰ تومان به هزار تومان و تهران – ورامین از دو هزار به هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافته است.

سید حسین نقوی حسینی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای حل مشکلات مسیر ریلی تهران – پیشوا اظهار داشت: طی چند ماه اخیر راه آهن اقدام به خروج قطار ریل باس از مسیر شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک کرده و یک قطار دو طبقه جایگزین آن شد، در اقدامی دیگر نیز نرخ بلیط مسیر تهران – پیشوا را به دو هزار تومان افزایش داد که موجب گلایه مندی مردم شد و در نهایت طی نامه ای اعتراض خود را به بنده ابلاغ کردند.

کاهش ۲۵ درصدی نرخ بلیط قطار تهران – پیشوا

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس افزود: بنده نیز به عنوان نماینده مردم در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی نسبت به این اقدامات موضع گیری کرده و خواستار بازگشت قطار ریل باس به مسیر تهران – پیشوا و کاهش نرخ بلیط این مسیر شدم.

وی ادامه داد: به دنبال این موضوع در جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی دغدغه های مردم بیان و پس از پیگیری های مداوم مشکلات این مسیر حل و فصل شد، در این راستا علاوه بر افزایش تعداد قطارهای مسیر تهران – پیشوا و بازگشت قطار ریل باس، نرخ بلیط این مسیر نیز از دو هزار به هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

نقوی حسینی تأکید کرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته، مقرر شد تا قطار دوطبقه ای مسیر تهران – پیشوا ساعت ۵:۵۰ و قطار ریل باس ساعت ۶:۳۰ هر روز مسافران را با مبلغ ثابت هزار و ۵۰۰ تومان جابجا کند .

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.