با ما همراه باشید

اتاق خبر

افزایش ۱۴۰۰ نفری تایید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس

خبراستان: سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: با بررسی شکایات داوطلبان در شورای نگهبان، ۱۴۰۰ داوطلب به آمار ۴۰ درصدی تائید صلاحیت‌شدگان انتخابات مجلس اضافه شد.

سیامک ره‌ پیک سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تایید صلاحیت ۱۴۰۰ نفر از نامزدهایی که پیش از این صلاحیت آنها احراز نشده یا رد شده بود، گفت: مدارک جدیدی از سوی داوطلبان به شورای نگهبان رسید که به طور طبیعی بررسی های دقیق تری نیز انجام شد.

وی افزود: با توجه به بررسی های مستندات و پاسخ به استعلام های صورت گرفته این تعداد افراد به آمار تایید صلاحیت شدگان اضافه شد. در واقع پیش از این، ۴۰ درصد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های نظارت استان‌ها تائید صلاحیت شده بودند که با بررسی های شورای نگهبان ۱۵ درصد دیگر (۱۴۰۰ نفر) به احراز صلاحیت شده‌ها افزوده شد.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس، با بیان اینکه اسامی تائید صلاحیت‌شدگان ساعت ۴ بامداد امروز به وزارت کشور ارسال شده است، خاطرنشان کرد: از همه گروه ها و اشخاص در بین تایید صلاحیت شدگان حضور دارند.

ره پیک همچنین درباره آخرین وضعیت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر در مهلت قانونی بررسی اعتراضات نامزدها هستیم که این مهلت ۲۰ بهمن ماه به اتمام می رسد و در آن زمان نتایج اعلام می شود.

منبع: مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.