با ما همراه باشید

اتاق خبر

حضور ۶۸ آزمایشگاه تخصصی و ۵۷۵ عضو هیئت علمی در ورامین و پیشوا

خبر استان : رییس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ورامین- پیشوا، ۵۷۵ عضو هیأت علمی ثابت و مدعو، ۶۸ آزمایشگاه تخصصی مختلف و یکصد هزار متر مربع فضای آموزشی دارد.

حسینعلی شیبانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا،  به مناسبت ۱۶ آذر ماه روز دانشجو با اشاره به حضور گروه ها و جریانات سیاسی در فضای بزرگترین دانشگاه جنوب شرق استان تهران اظهار داشت: تلاش شده که انواع تشکل های سیاسی که مبانی انقلاب و نظام اسلامی را قبول دارند، در فضای دانشگاهی فعالیت کنند.

وی با اشاره به حمایت از فعالیت های فرهنگی دانشجو محور در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا افزود: کانون های فرهنگی با سلیقه ها و گرایش های گوناگون در محیط دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند و مسئولان دانشگاه نیز از آنان حمایت می کنند.

تشکل های سیاسی و صنفی دانشجویی باید خطوط قرمز نظام اسلامی را رعایت کنند

شیبانی با تأکید بر این نکته که تمامی تشکل های سیاسی و کانون های فرهنگی فعال در دانشگاه، ملزم به رعایت قوانین و آیین نامه های تشکل های دانشجویی هستند، گفت: فعالیت تشکل های مختلف دانشجویی بر اساس مقررات و آیین نامه های تشکل های دانشجویی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا یادآور شد: تمامی تشکل های دانشجویی ملزم به رعایت خطوط و مصالح و منافع جمهوری اسلامی ایران هستند.

با نقد مغرضانه و تخریبی در دانشگاه مخالف هستیم

شیبانی با اشاره به فعال بودن تشکل های صنفی دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا گفت: تشکل های صنفی دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی ورامین- پیشوا فعال هستند و توانسته اند اثرگذاری مطلوبی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داشته باشد.

وی با تأکید بر این نکته که باید فضای نقد در جامعه دانشگاهی، سالم و به دور از تخریب باشد، یادآور شد: باید فضای نقد در جامعه دانشگاهی، سالم و سازنده و به دور از حاشیه سازی باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا ادامه داد: قطعا مسئولان و روسای دانشگاه ها نیز از نقد سازنده استقبال می کنند، چرا که به پیشرفت و تعالی جامعه دانشگاهی منجر خواهد شد اما ما با نقد مغرضانه و تخریب از سوی هر جریان و تشکل دانشجویی مخالف هستیم.

رسالت دانشجویان کسب دانش و توسعه علمی کشور است

شیبانی در ادامه با اشاره به این نکته که باید دانشجویان از فضای به وجود آمده برای رشد و تعالی عملی کشور استفاده کنند، بیان داشت: امروز کشور به برکت انقلاب اسلامی ایران، قله های علم و پیشرفت را به سرعت طی می کند و وظیفه دانشجویان در برهه و شرائط حساس کنونی، استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها است.

وی افزود: امروز دانشجویان رسالت سنگینی را بر دوش دارند و رسالت دانشجویان کسب دانش و توسعه علمی کشور است، دانشی که همراه با تعالیم و معرفت اسلامی باشد.

نباید فضای دانشگاه سیاسی شود

شیبانی گفت: نیروی جوان و تحصیلکرده ایرانی، بزرگترین سرمایه کشور محسوب می شوند و نباید این سرمایه و ارزش بزرگ به راحتی به هدر برود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ورامین-پیشوا ادامه داد: دانشگاه از انجام فعالیت های سیاسی و تحرک دانشجویان حمایت می کند اما باید مراقب بود که فضای دانشگاه سیاست زده نشود به همین خاطر در تلاش هستیم  بابرگزاری کرسی های آزاد اندیشی، همایش ها، گردهمایی و نشست های گوناگون، بینش سیاسی دانشجویان و استادان را در دانشگاه افزایش دهیم.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ورامین- پیشوا ۵۷۵ عضو هیأت علمی ثابت و مدعو، ۶۸ آزمایشگاه تخصصی مختلف، یکصد هزار متر مربع فضای آموزشی، کارگاه های مجهز در زمینه علوم فنی و مهندسی، مزارع تحقیقاتی و آموزشی برای اجرای دروس عملی دانشجویان در رشته های کشاورزی، امکانات آزمایشگاهی مجهز و پیشرفته و کلینیک سلامت برای استفاده دانشجویان رشته های علوم پزشکی دارد.

 وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ورامین- پیشوا با دارا بودن حدود ۱۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا علاوه بر جامع بودن به عنوان بزرگ ترین دانشگاه جنوب شرق استان تهران به حساب می آید

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.