با ما همراه باشید

اتاق خبر

اسلام با عقایدی که ریشه عقلانی ندارد مخالف است

خبر استان : نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از عقاید ریشه عقلانی نداشته و ناشی از تقلید هستند و اسلام با این عقاید بکلی مخالف است.

علی مطهری در همایش تریبون آزاد که با حضور دانشجویان در پردیس ابوریحان دانشگاه تهران مستقر در پاکدشت برگزار شد، با بیان اینکه هر عقیده ای ناشی از فکر و تعقل نیست افزود: راه اسلام و دنیای غرب در خصوص آزادی عقیده و بیان از هم جداست و دنیای غرب همچنان که در اعلامیه حقوق بشر آمده عقیده دارد که چون انسان قابل احترام و محترم است هرعقیده ای که او انتخاب می کند نیز محترم است ولو این عقیده در بت پرستی یا گاو پرستی باشد.
مطهری گفت: سیره پیامبران غیر ازعقیده غرب است چنانچه حضرت ابراهیم و حضرت موسی علیهم السلام و پیغمبر اسلام (ص) با بت پرستی مبارزه کرده و بت ها را شکستند.
وی افزود: یکی از مهمترین ریشه های این نگاه غرب به آزادی عقیده، محکمه ای است که کلیسای کاتولیک در قرون وسطی در خصوص تفتیش عقاید در اروپا برپا کرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپاییان خاطره خوشی از قرون وسطی ندارند و برای راحتی خود این گونه اظهار داشته اند که اساسا هر عقیده ای محترم است.
مطهری تأکید کرد: در باورهای مذهبی ما، دینی که سلیقه ای و شخصی باشد دین نیست.

منبع : ایرنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.