با ما همراه باشید

ورامین

موسسه خیریه حامیان فرزندان مهر نیازمند یاری

خبر استان : موسسه خیریه حامیان فرزندان مهر شهرستان ورامین نیازمند یاری خیرین نیک‌اندیش است.

ورامین، خیابان مسجد جامع، کوچه کیانی، پلاک 6؛ مشخصه‌ای آشنا که اگر برای نخستین بار گوش شنوده‌ای را نوازش دهد گویای دو حقیقت خواهد بود، نخست این‌که معرف مکانی مذهبی است و در وهله دوم تفکر را به سمت افراد سرمایه‌داری سوق خواهد داد که در این منطقه سکنا گزیده یا دارای ملک با ارزشی هستند، ولی داستان این قصه پرغصه روایت دیگری را به دست تقدیر سپرده است.

این مکان میزبان کودکانی است که هیچ‌گاه گرمی دستان پرمهر خانواده را لمس نکرده یا تنها عاید و حاصل آن‌ها در حضور خانواده‌ها ضربه مهلک روحی یا جسمی از ناملایمتی روزگار بوده که همچنان پس لرزه‌های آن ادامه دارد.

هرچند که در این عرصه افرادی با رویی گشاده و دلی پرمهر پای به میدان گذاشته و امیدی از آرزوهای پیش رو را برای این قشر محروم و وامانده از سهمشان از دنیای فانی فراهم آورده ولی تقدیر گویا سر ناسازگاری را رها نکرده و همچنان ناملایمتی و نابرابری را به کودکان این خانه پر عطوفت ارزانی می‌دارد.

اگر گذرتان به کوچه‌ای افتاد که دل‌های مهربان و بزرگ را در آن جای داده، خواهید دید که کودکان معصوم هر روز مشتاقانه نگاهشان به روی گشاده و دست‌های پربرکتی است تا شاید بتواند باری از غم‌های گذشته را سبک‌تر کرده و خاطرات نهفته در قلبشان را تسلی دهد و این به ظهور و وجود نخواهد رسید مگر با دلی بزرگ و دستی مهربان از سوی شما …

حال توفیق این امر برای ما رقم خورده تا با بهره از قلم، به کودکان مهربان و پرامید، امیدی دوباره بخشیم و دیگران را آگاه از خانه‌ای رنگین از وجود نوگولان کنیم.

مدیرعامل موسسه حامیان فرزندان مهر ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، آشنایی با این مجموعه توسط اهالی ورامین را موجب خیر و برکت دانست و اظهار داشت: در صورت آشنایی مسئولان و شهروندان ورامینی با این موسسه قطع به یقین عایداتی نصیب کودکانی خواهد شد که طعم خوشی را هیچ‌گاه از سوی خانواده‌هایشان لمس نکرده و هر روز نگاهشان به‌ دست پرمهر خیرین است.

محمد گیلان محسنی گفت: در این موسسه 18 پسر، هفت تا 12 سال و 12 تا 18 سال در دو مکان مجزا نگهداری می‌شوند که دارای کمبودهای فراوان از لحاظ تغذیه، پوشاک، لوازم تحریر و لوازم بهداشتی و درمانی هستند.

وی افزود: نیازهای روزانه این افراد؛ مرغ، گوشت، رب، روغن، قند، شکر و دیگر مایحتاج روزانه است که تا به امروز از طریق خیرین و کمک‌های مردمی برطرف شده است ولی هنوز در این زمینه با کمبودهایی مواجه هستیم.

مدیرعامل موسسه حامیان فرزندان مهر ادامه داد: در کنار موارد ذکر شده تهیه پوشاک نیز از جمله دغدغه‌هایی است که به همراه هزینه‌های تحصیلی و پزشکی منجر به نگرانی شده و امیدواریم با مساعدت شهروندان این امر هرچه زودتر به سرانجام خیر بدل شود.

محسنی گفت: این امید می‌رود با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان ورامین در بحث آموزشی شرایطی مهیا شود تا بتوان آینده‌ای روشن برای این کودکان ترسیم کرد.

وی اشاره داشت: اگر از تمام مباحث و خواسته‌ها بگذریم، اسکان برای این کودکان از جمله خواسته‌هایی است که تا به امروز با آن دست و پنجه نرم کرده‌ایم؛ چراکه مکان حال حاضر نگهداری استیجاری است و در آینده از این لحاظ با دردسرهای عظیمی روبرو خواهیم شد.

مدیرعامل این موسسه اظهار کرد: فراهم کردن مکانی ثابت یا خرید زمین از سوی مسئولان برای ساخت مرکز فرزندان مهر راهکاری خواهد بود که هم خیر دنیا و خیر آخرت را به همراه خواهد داشت که امیدواریم با پیش قدم شدن یادگاری در این عرصه به منصه ظهور برسد.

محسنی ادامه داد: این موسسه از سال 1390 کار خود را آغاز کرده که در این زمینه افراد خیر به اتفاق تنی چند از جوانان ورامین درحال مدیریت و گذران امور برای این کودکان هستند که خود جای تقدیر و تشکر از آنان دارد.

مدیرعامل موسسه گفت: هم‌اکنون مشکلات پیش‌رو با حمایت شهروندان قابل حل خواهد بود که می‌توان در این زمینه شماره حساب 14005138459 نزد بانک سپه را برای کمک‌های نقدی در اختیار قرار داد تا کمی از بار مشکلات کاسته شود.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.