با ما همراه باشید

اتاق خبر

بیش از 50 درصد تعاونی های دانش بنیان مربوط به استان تهران است

خبر استان : معاون امور تعاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:بیش از 50 درصد تعاونی های دانش بنیان ثبت شده در سطح کشور مربوط به استان تهران است.

سید حمید کلانتری در نشست ستاد توسعه و تعاون استان تهران گفت: در تعاونی های دانش بنیان فعالیت ها بر نوآوری و اختراع از سوی جوانان متمرکز است و در شرایطی که بسیاری از جوانان کشور تحصیلکرده هستند، تشکیل این تعاونی ها امکان بروز توانمندی و همچنین تامین درآمد این قشر جامعه را فراهم می کند.

کلانتری از تسهیلات برای تعاونی های دانش بنیان خبر داد و گفت: معافیت از مالیات و حمایت اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از جمله این تسهیلات است.

وی استفاده از ظرفیت بخش تعاون در  توسعه اشتغال، رفع فقر و خروج از رکود  را مهم دانست و  تصریح کرد: تعاون یک ظرف انعطاف پذیر است که از سطح مدرسه به عنوان تعاونی دانش آموزی تا سطح دانشگاهها به منظور کار آفرینی کاربرد دارد.

کلانتری به کاربرد تعاونی ها در حوزه های مختلفی از جمله صنعت، مرغداری، دامداری، فرش و مسکن اشاره کرد و افزود: امکان تشکیل تعاونی برای افرادی که دارای شغلی یکسان هستند و برای افزایش بهره وری تولیدات خود تلاش می کنند، در سطح کشور به خوبی فراهم است.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تشکیل تعاونی ها برای ساده ترین مشاغل تا تخصصی ترین کارها امکان پذیر است خاطر نشان کرد: تعاونی ها علاوه بر حوزه تولید و اشتغال در موضوع تامین مسکن نیز نقش بسزایی دارند.

کلانتری اظهار کرد: درهمین ارتباط 270 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران از طریق تعاونی ها ساخته شده است.

وی با بیان اینکه تعاونی های مصرف نیز در تمامی دستگاههای دولتی و اجرایی حضور دارند تاکید کرد: یکی از نیاز های اساسی تعاونی به خصوص تعاونی های کوچک، وجود محلی برای عرضه کالاها است.

وی از رایزنی با شهرداری تهران به منظور تامین فضای لازم برای عرضه مستقیم کالاهای تعاونی ها خبر داد و گفت: از استانداری تهران نیز در خواست می کنیم تا حد ممکن در این راستا تسهیلات لازم را فراهم کند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به تاسیس تعاونی های توسعه و عمرانی شهرستان ها براساس قانون سال 89 اشاره و اظهار کرد: در سال جاری باید 80شرکت توسعه و عمران شهرستانی در کشور تشکیل شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.