با ما همراه باشید

اتاق خبر

مصوبه دولت دهم و یازدهم بر زمین ماند/ صداوسیما به ورامین نمی‌رسد

خبر استان : درحالی‌که مسئولان دولت دهم و یازدهم در نامه‌های جداگانه، تصویب و ابلاغ راه‌اندازی صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران با مرکز ورامین را اعلام کردند اما خبرها از عدم اجرای این مصوبه حکایت دارد.

خبرگزاری مهر-گروه استان‌ها: شهرستان‌های استان تهران با جمعیت چندمیلیونی خود دارای جایگاه ویژه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در میان مناطق مختلف کشور است.

یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان در سطوح مختلف طی سال‌های اخیر، آن بوده که شهرستان‌های استان تهران در سایه پایتخت به فراموشی سپرده‌شده‌اند و حجم و گستردگی کلان‌شهر تهران اجازه برنامه‌ریزی صحیح و درست برای مناطق پیرامونی را نمی‌دهد.

محرومیت جمعیت چند میلیونی از داشتن رسانه مستقل

تأسیس صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران به‌عنوان یک نیاز جدی برای بیان مشکلات، دغدغه‌ها و انتظارات شهرستان‌های استان تهران و بیان ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این مناطق همواره مورد مطالبه مردم و مسئولان بوده است.

تا چند سال پیش شبکه پنج سیما وظیفه پوشش اخبار، رویدادها، مشکلات و ظرفیت‌های شهرستان‌های استان تهران را داشت اما به دلیل استقرار در پایتخت، عملاً شهرستان‌های استان تهران در این شبکه سهم ناچیزی را داشتند و این مشکل هیچ‌گاه رفع نشد.

مصوبه دولت دهم که مورد تأکید دولت یازدهم هم قرار گرفت

مسئولان شهرستان‌های استان تهران به‌ویژه ائمه جمعه این مناطق بارها در نطق‌های مختلف و عمومی و طی نامه‌های جداگانه به روسای سابق و فعلی صداوسیما از عدم توجه به شهرستان‌های استان تهران ابراز گلایه کردند.

این مشکلات سبب شد تا در جریان سفر محمود احمدی‌نژاد به شهرستان ورامین، تشکیل صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران به‌عنوان یک نیاز جدی مطرح و پس از بحث و رایزنی‌های مختلف در هیئت دولت دهم به تصویب رسد.

اگرچه این مصوبه در دولت دهم به تصویب رسید اما علیرغم پیگیری‌های متعدد و بازدید از زمین‌های مختلف در شهرستان ورامین و دیدار با مسئولان دولتی و صداوسیما، این مصوبه در دولت گذشته به سرانجام نرسید.

باروی کار آمدن دولت یازدهم بار دیگر تشکیل صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران با مرکزیت ورامین مورد تأکید قرار گرفت و دفتر معاون اول رییس‌جمهور طی نامه‌ای به استاندار تهران خواستار پیگیری این موضوع شد.

خاک خوردن یک نامه پس از دو سال

باگذشت دو سال از این نامه درحالی‌که مسئولان دولت دهم و یازدهم در نامه‌های جداگانه تصویب و ابلاغ راه‌اندازی صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران با مرکز ورامین را اعلام کردند اما خبرها از عدم اجرای این مصوبه حکایت دارد.

اجرای مصوبه دولت دهم و یازدهم خواسته مردم و مسئولان است

سید محمد احمدی یکی از شهروندان استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: جمعیت شهرستان‌های استان تهران از اکثر قریب به‌اتفاق استان‌های کشور بیشتر است اما همچنان مشکلات و دغدغه‌های مردم این منطقه در قالب یک شبکه استانی مستقل دیده نمی‌شود.

وی افزود: درحالی‌که تشکیل صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران مراحل قانونی آن را طی کرده اما شاهد هستیم که این مرکز در مناطق پیرامونی پایتخت احداث نمی‌شود.

احمدی ادامه داد: ما از مسئولان دولت یازدهم و صداوسیما انتظار داریم که هر چه زودتر زمینه راه‌اندازی مرکز صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران را فراهم کنند تا مشکلات مردم این مناطق دیده شود.

شهرستان‌های استان تهران صداوسیمای مستقل می‌خواهند

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران که طی سال‌های اخیر پیگیر راه‌اندازی مرکز صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران بوده است در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بارها ائمه جمعه استان تهران در  خطبه‌های نماز جمعه و طی نامه‌های رسمی به مقامات مسئول خواستار راه‌اندازی صداوسیمای مستقل برای شهرستان‌های استان تهران شدند.

وی افزود: دولت دهم و یازدهم بر روی راه‌اندازی مرکز صداوسیمای شهرستان‌های استان تهران با محوریت شهرستان ورامین به جمع‌بندی رسیده و طی نامه‌هایی این مصوبه هیئت دولت را اعلام کردند.

محمودی ادامه داد: تا زمانی که شهرستان‌های استان تهران همراه با پایتخت دیده شوند، قطعاً مشکلات، انتظارات و دغدغه‌های مردم این مناطق در سایه کلان‌شهر تهران خواهد بود.

وی اضافه کرد: از استاندار تهران انتظار می‌رود که مصوبه دولت یازدهم مبنی بر راه‌اندازی مرکز صدا و سیما شهرستان های استان تهران با محوریت شهرستان ورامین را پیگیری کند.

محمودی عنوان کرد: راه اندازی یک شبکه استانی که تهران به همراه شهرستان های استان تهران دیده شود، قطعا نمی تواند تأمین کننده نیازها و دغدغه های مردم استان باشد.

منبع : مهر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.