با ما همراه باشید

اتاق خبر

آغاز لیگ برتر والیبال با حاشیه / اعتراض متین ورامین به میزبانی اردکانی‌ها

خبر استان : هفته اول لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور در حالی برگزار شد که حاشیه‌هایی هم به همراه داشت.

 

هفته اول لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور عصر روز چهارشنبه با برگزاری 6 مسابقه در شهرهای مختلف آغاز شد که در حساس‌ترین بازی شهرداری ارومیه موفق شد با حساب 3 بر یک از سد بانک سرمایه عبور کند. در دیگر بازی حساس این هفته تیم والیبال سایپا با هدایت ناصر شهنازی موفق شد با نتیجه 3 بر 2 شهرداری تبریز را در خانه شکست دهد.

تیم والیبال کاله آمل که یک فصل است رقابت‌های لیگ برتر دور بود در نخستین بازی خود توانست به راحتی و با نتیجه 3 بر صفر از گوهرکویر زاهدان عبور کند. همچنین متین صالحین ورامین با هدایت محمد ترکاشوند در نخستین بازی خود با نتیجه 3 بر 2 مغلوب آرمان ورزشی اردکان شد.

شاید برخی نتایج بازی های هفته اول تا حدود قابل پیش‌بینی بود، اما رفتار تماشاگران برخی از تیم‌ها دور از انتظار بود و کسی فکرش را هم نمی کرد که آنها اینگونه از تیم‌های حریف میزبانی کنند. در هفته اول همه نگاه‌ها به بازی تیم‌های والیبال شهرداری ارومیه و بانک سرمایه بود؛ مسابقه‌ای که خالی از حاشیه هم نبود.

سعید معروف پس از ترک ناگهانی ارومیه در فصل گذشته به ترکیب تیم شهرش بازگشت و می‌خواست هر طور که شده دل هواداران را به دست بیاورد. از طرفی بازیکنی مانند شهرام محمودی که فصل گذشته بعد از جدایی معروف بار کاپیتانی ارومیه را بر دوش می‌کشید حالا در تیم مقابل بازی می‌کرد و حساسیت ها نسبت به او بالا بود.

شهرام محمودی در پایان بازی بسیار از شرایطی که در ارومیه برایش ایجاد شد ناراحت بود و در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرد که از مردم ارومیه توقع چنین رفتاری را نداشت. برخی تماشاگرنماها در ارومیه بارها علیه سید محمد موسوی، شهرام محمودی و حتی محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال شعار دادند و نکته جالب اینکه برخلاف آنچه پیش از آغاز لیگ و در جلسه با مدیران و مربیان اعلام شد، این مسابقه متوقف نشد. پیش از شروع لیگ مسئولان فدراسیون اعلام کرده بودند که امسال حتماً با شنیدن کوچکترین بی‌احترامی ناظران باید بازی را متوقف کنند، اما در ارومیه نه تنها بازی قطع نشد، بلکه برخی مسئولان فدراسیون هم با مطرح کردن این صحبت که هیچ بی‌احترامی رخ نداده است موضوع را به دست فراموشی سپردند. حال اینکه بی‌احترامی برای آنها چگونه معنا شده، سوالی است که خودشان باید پاسخگو باشند!

از سوی دیگر آرمان ورزشی اردکان میزبان متین ورامین بود و توانست حریف خود را از پیش رو بردارد، اما در پایان این مسابقه هم سرمربی متین صالحین ورامین یعنی محمد ترکاشوند نسبت به شرایط میزبانی اعتراض داشت. تیم متین در ست پنجم مغلوب حریف شد و در پایان نتیجه را واگذار کرد، اما ترکاشوند معتقد بود که در این مسابقه برخی شعارهای دور از اخلاق علیه آنها سرداده شد. بازیکنان نماینده ورامین به قدری از شرایط میزبانی و رفتار اردکانی‌ها ناراحت بودند که در اواخر مسابقه با مسئولان والیبال استان درگیری لفظی پیدا کردند.

در بازی گنبد و ثامن‌الحجج هم اتفاق عجیبی رخ داد. دو ساعت مانده به شروع مسابقه، سالن را با پارافین و مواد لغزنده شستشو دادند و سالن اصلاً مناسب بازی نبود، هرچند با ریختن خاک اره سعی کردند لغزندگی سالن را کم کنند، قوچان‌نژاد می‌گوید انگار پاتیناژ بازی می‌کردیم! ثامنی‌ها از ساعت 16 خود را به سالن مسابقه رساندند و قرار بود از ساعت 17 روبروی بازرگانی جواهری گنبد قرار بگیرند، اما این دیدار از ساعت 19:30 شروع شد. مسئولان تیم ثامن‌الحجج می‌گویند بارها در طول مسابقه گنبدی‌ها اعتراض می‌کردند و جنگ روانی به راه انداختند تا به هدف خود برسند. آنها همچنین بارها فحاشی کردند و بازیکنان حریف از این موضوع عصبی شدند.

این‌ها بخشی از حاشیه‌های هفته اول لیگ برتر والیبال بود که همه امیدوارند در همین ابتدای راه جلوی آنها گرفته شود. از قدیم می‌گویند “سالی که نکوست از بهارش پیداست” و حالا باید نگران باشیم که با این شرایط لیگ والیبال امسال عاقبت به خیر می‌شود یا اینکه بازهم اتفاقات تلخ سال گذشته تکرار خواهد شد؟

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.