با ما همراه باشید

خبر ویژه

دیدار ریاست دانشگاه شهرداری با امام جمعه ورامین

خبر استان : همزمان با سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ، مسئولین و اساتید دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین با حضرت آیت الله محمودی امام جمعه شهر ورامین و عضو هیات امنای دانشگاه دیدار نمودند.

در این ابتدای این مراسم محسن ممیزی ضمن تشکر از آیت الله محمودی گلپایگانی بابت فرصتی که به حضار دادند و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ماه محرم و ایام شهادت سردار بزرگ اسلام شهید همدانی از مدافعان حرم حضرت زینب سلام الله علیها، گزارش کاملی از برنامه های چند ماه اخیر دانشگاه ارائه نمود.

ریاست دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین افزود : خدا را شاکرم در این مدت که با لطف و عنایت خداوندمتعال و نگاه ویژه امام جمعه شهرستان ورامین، توفیق خدمت در این مجموعه را داشتم، خدمات ماندگاری در ابعاد علمی و فرهنگی برای شهرستان حاصل شد.

دیدار1

ممیزی با اشاره به جایگاه وِیژه علمی این مرکز در منطقه  اظهار داشت : تحصیل حدودا 1760دانشجوی فعال که 465 نفر از آنها در ترم جاری پذیرفته شده اند، نشانگر ارزیابی مثبت دانشجویان از دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین است.

وی به رشته های کاربردی این دانشگاه اشاره کرد و افزود : دانشجویان این مرکز در حال حاضر در رشته های “کاردانی عمران با گرایش حمل و نقل شهری برای اولین در سطح شهرستان ورامین ، کاردانی شبکه های کامپیوتری ، کاردانی معماری شهری ، در مقطع کارشناسی رشته حرفه ای معماری با گرایش معماری بیرونی، مهندسی فناوری اطلاعات ، مهندسی فناوری محیط زیست با گرایش بازیافت مشغول به تحصیل می باشند.

ممیزی ادامه داد : رشته مهندسی معماری با گرایش طراحی و نوسازی بافت فرسوده از رشته های جدید مرکز می باشد که امیدواریم تحصیل دانشجویان گرامی در این رشته ، در فرایند نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهری کمک نموده و شهری در خور شأن شهروندان گرامی داشته باشیم .

دیدار4

وی با اشاره به مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در باغ موزه دفاع مقدس و کتابخانه ملی به میزبانی وزارت کشور گفت : دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین در این مراسم با توجه به رتبه بندی فعالیتهای فرهنگی و هنری مراکز علمی کاربردی تحت نظر وزارت کشور موفق به کسب رتبه نخست گردید .

در ادامه این دیدار، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اشاره به فعالیتهای فرهنگی در این مرکز خاطر نشان کرد : با عنایت خداوند و رهنمودهای آیت الله محمودی گلپایگانی و با همکاری واحدهای مختلف دانشگاه این مرکز موفقیتهای فراوانی در استان تهران  از جمله کسب رتبه نخست در فعالیتهای فرهنگی و هنری را در کارنامه خود دارد.

سیداحمداحمدی این مرکز را یکی از قطب های علمی و فرهنگی در شرق استان تهران دانست و تاکید کرد : با تشکیل کمیته صیانت در باب امر به معروف و نهی از منکر و علی الخصوص در مبحث فرهنگ سازی حجاب و عفاف اقدامات خوبی در این دانشگاه انجام شده است .

دیدار3

در ادامه این دیدار حضرت آیت الله محمودی گلپایگانی  با بیان حدیثی از پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله خطاب به حضرت علی علیه السلام ، عنوان داشتند: “اگر کسی فردی را هدایت کند برای او بهتر است از آنچه خورشید به آن می تابد.

امام جمعه شهرستان ورامین در شرح این حدیث افزودند : همانطور که خورشید بر تمام اطراف خود حتی غیر از کره زمین می تابد، هدایت یک فرد بوسیله فرد دیگر نیز بسیار نافع است. چرا که نورخورشید دنیا را پوشش می دهد ، ولی هدایت یک فرد هم در این دنیا و همچنین در آخرت برای فرد هدایت کننده مفید است .

معظم له افزودند : در دنیای امروز که در اکثر جوامع توجهات فقط به مادیات زندگی دنیا بوده و تلاش ها و کوشش ها برای دنیا است ، باید قدر نظام جمهوری اسلامی را بدانیم و از ظرفیت های علمی و فرهنگی و معنوی استفاده نمائیم .

آیت الله محمودی گلپایگانی در پایان ضمن تقدیر از مسئولین این مرکز، دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین را در زمینه های علمی ، فرهنگی و اخلاقی پیش قدم دانستند و تصریح نمودند :  اجرای طرح تفکیک جنسیتی از اقدامات شایسته در این مرکز است و از آن به عنوان افتخار شهرستان ورامین نام بردند .

 

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.