با ما همراه باشید

پاکدشت

مانور تخلیه اضطراری در مهدهای کودک پاکدشت برگزار شد

خبر استان : به منظور نهادینه شدن شعار هر خانواده یک امدادگر، مانور تخلیه اضطراری در مهدهای کودک شهرستان پاکدشت برگزار شد.

در مراسم نمادین این مانور  در مهد کودک غنچه های هلال احمر و با حضور داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر برگزار شد، نونهالان و نوآموزان روش های صحیح تخلیه اضطراری در مواقع بروز بلایای طبیعی و زلزله را تمرین کردند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: اجرای این مانور به منظور بالابردن سطح آگاهی افراد جامعه و نهادینه کردن فرهنگ خود امدادی، در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی انجام شده و طی آن نوآموزان و نونهالان اقدامات عملی در امدادرسانی به آسیب دیدگان را آموزش دیدند.
ابراهیم تاجیک نوری گفت: نونهالان جمعیت هلال احمر با کمک داوطلبان و امدادگران و با بهره گیری از ست های نجات سبک، هیدرولیکی، پنوماتیکی و سگ های جست وجوگر به صدمه دیدگان یاری رساندند.
وی تصریح کرد: نونهالان و نوآموزان شرکت کننده در این مانور، با روش های مختلف مقابله با حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل وغیره با رویکرد پناهگیری صحیح، تخلیه امن و اسکان اضطراری آشنا شدند.
تاجیک نوری گفت: مهمترین شعار جمعیت هلال احمر، هر خانواده یک امدادگر است و برای عملی شدن این شعار دوره های آموزشی در مدارس، دانشگاه ها ، مراکز علمی و مساجد برگزار می شود.
وی اظهار کرد: در مسیر اطلاع رسانی، دانش آموزان نقش به سزایی ایفا می کنند چرا که می توانند آموزش های ارائه شده از سوی جمعیت هلال احمر را به اعضای خانواده منتقل نمایند و آنان را نیز با روش های خود امدادی آشنا کنند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.