با ما همراه باشید

پیشوا

جذب دانشجو در 27 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

خبر استان : رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا گفت :  برنامه محور شدن در اجرای وظایف دانشگاه از ملزومات اصلی بوده و می بایست ضمن ایجاد همدلی و هم زبانی در جهت اجرای هدفمند برنامه های دانشگاه گام برداریم .

به گزارش روابط عمومی واحد ورامین پیشوا در این نشست که مدیران گروه های آموزشی حضور داشتند دکتر حسینعلی شیبانی به جایگاه حساس مدیران گروه های تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت  : مدیران گروه بار سنگین هدایت آموزشی دانشگاه را بر دوش داشته که این بار سنگین با تعامل و هماهنگی و ارائه  برنامه ریزی دقیق سبک می گردد.

وی در خصوص اهمیت برنامه ریزی در مدیریت مسائل آموزشی افزود : برنامه محور شدن در اجرای وظایف دانشگاه از ملزومات اصلی بوده و باید با تلاش و کمک یکدیگر این مهم را به منصه ظهور برسانیم . ما باید ضمن ایجاد همدلی و هم زبانی در جهت اجرای هدفمند برنامه های دانشگاه گام برداریم  و هنر مدیر گروه تحقق اهداف بلند دانشگاه است.

رئیس واحد ورامین پیشوا با بررسی  روند حرکت مجموعه به سمت تحصیلات تکمیلی خاطر نشان کرد : پانزده درصد از دانشجویان واحد ورامین پیشوا را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل داده اند که البته با نقطه ی مطلوب فاصله داریم اما حرکت پر شتابی در این راستا داشته ایم و اضافه شدن 73 رشته که 57 رشته از آن در مقطع تحصیلات تکمیلی می باشد بیانگر این حرکت مثبت است و در روزهای گذشته نیز 27 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با پذیرش از مهرماه سال جاری به مجموع رشته های واحد ورامین- پیشوا افزوده شد.

دکتر شیبانی در بخش دیگری از صحبت های خود مواردی را به مدیران گروه های آموزشی یاد آور شد و گفت : با توجه به شرایط دانشجویان تحصیلات تکمیلی لازم است جهت رفاه حال دانشجویان برنامه کلاسی آن ها در روزهای پایانی هفته و در کمترین روز اعمال شود که این اقدام کار را برای پشتیبانی و برنامه ریزی در قسمت های مرتبط هم چون مسائل دانشجویی و ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان آسان تر خواهد کرد و می طلبد تمامی تغییرات  با هماهنگی معاونت آموزش صورت پذیرد.

وی به لزوم حضورو وقت گذاری مدیران گروه تأکید کرد و افزود : با عنایت به افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی این مهم بیش از پیش جلوه نمایی می کند.

دکتر شیبانی از ایجاد اداره کل تحصیلات تکمیلی در واحد ورامین پیشوا خبر داد و گفت : با توجه به چارت جدید طبق بخشنامه سازمان مرکزی تحصیلات تکمیلی در داخل واحد مستقر و به صورت اداره کل تحصیلات تکمیلی مدیریت می شود و این اداره کل در دانشکده کشاورزی مستقر گردیده و ضرورت دارد مدیران گروه با این اداره کل ارتباط و هماهنگی کامل  داشته باشند.

رئیس واحد ورامین پیشوا در خصوص ضرورت استفاده از استادان تمام وقت هیأت علمی واحد اشاره کرد و افزود : اولویت اصلی ما بهره مندی از استادان هیأت علمی است و مدیران گروه که  مثل سکانداران گروه هستند بایستی از ظرفیت بالای استادان هیأت علمی و نیروی انسانی  استفاده کنند و به غیر از شرایط ضروری از استاد حق التدریس استفاده ننمایند.

حسینعلی شیبانی به اهتمام جدی مدیران گروه های آموزشی به برگزاری جلسات تخصصی داخلی تأکید کرد و ادامه داد : همانطوری که در سطح واحد شورای استادان ، کارکنان و معاونین به صورت منظم برگزار و موارد مختلف در این شوراها مطرح و تصمیم گیری کارشناسی می شود ، شورای گروه نیز به صورت تخصصی و دقیق با هدف ارائه ی برنامه های مطلوب و جلب رضایت دانشجویان و بالابردن کیفیت آموزشی به صورت حداقل ماهانه یکبار تشکیل شود چرا که توجه به نکات هرچند ریز باعث ارائه  ی برنامه ی جامع و رشد کیفی مجموعه خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست دکتر محمدی معاون اداری و مالی  و دکتر قوشچی معاون آموزش واحد  مسائل و موارد مرتبط با حوزه های مالی و آموزشی را ارئه کردند و هر کدام از مدیران گروه نقطه نظرات ، پیشنهادات و مطالب خود را بیان کردند.