اتاق خبر

5 کاری که بعد از کلیک روی لینک های کلاهبرداری باید انجام دهید

کلیک بر روی لینک‌های مشکوک ممکن است به صفحات فیشینگ، ویروس‌ها، برنامه‌های مخرب یا سایر تهدیدات امنیتی منجر شوند. اگر کاربران بدون اطلاع کافی و بدون اعتنا به امنیت، بر روی لینک‌های مشکوک کلیک کنند، اطلاعات شخصی و مالی آن‌ها در خطر قرار می‌گیرد و ممکن است به سرقت اطلاعات، هک حساب‌ها یا سایر مشکلات امنیتی منجر شود.

به گزارش کاماپرس، بهتر است همواره از لینک‌های معتبر و امن استفاده کرد و در صورت عدم اطمینان، قبل از کلیک بر روی لینک، آن را با دقت مورد بررسی قرار داد. اما در مواردی ممکن است سهوا یا به علت عدم تمرکز کاربران بر روی لینک‌های مخرب کلیک کنند در این شرایط برای جلوگیری از بروز مشکلات امنیتی انجام کارهای زیر توصیه می‌شود.

  1. اگر به هر دلیلی بر روی لینک‌های مخرب کلیک کردید، اینترنت را قطع کنید ( با قطع اینترنت ارتباط بدفزار با گوشی موبایل قطع می شود).
  2. نرم افزارهای گوشی خود را چک کنید، چرا که برخی از این بدافزارها در قالب نرم افزار روی گوشی تلفن همراه نصب می‌شوند. اگر متوجه نرم افزاری شدید که قبلا نصب نکرده‌اید فورا آن را حذف کنید (حتی از حافظه پنهان گوشی).
  3. برخی از این نرم‌افزارها بر روی صفحه گوشی نمایش داده نمی‌شوند، پس در قسمت تنظیمات به نصب نرم افزارها بروید و اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار مخربی نصب نشده است.
  4. اگر تلفن شما هک شده و به دیگران پیام‌های ناخواسته ارسال کرده است به آن‌ها اطلاع دهید تا از بروز مجدد چنین اتفاقی جلوگیری شود.
  5. در اولین فرصت با پلیس فتا تماس بگیرید.

<div id=”div_eRasanehTrustseal_75350″></div>

<script src=”https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js”></script>

<script>eRasaneh_Trustseal(75350, true);</script>

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برترین ها

خروج از نسخه موبایل