با ما همراه باشید

اتاق خبر

درآمد فروش املاک مازاد صرف اجرای طرح‌های عمرانی می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا گفت: درآمد حاصل از فروش اموال غیرمتقول، اراضی و املاک شرکت‌های دولتی، مشروط به مصرف آن در طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام و پیشران و اولویت دار، مشمول مالیات نخواهد شد.

حسین نوش‌آبادی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ، در خصوص مصوبه مجلس درباره فروش املاک مازاد دولت خاطر نشان کرد: این مصوبه مهر تائیدی از طرف مجلس بر تصمیم سران کشور در موضوع مولدسازی سرمایه‌های راکد و املاک غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بر اساس این مصوبه به دستگاه‌های اجرائی اجازه داده می‌شود، با اخذ مجوز از وزیر امور اقتصادی و دارایی، نسبت به فروش املاک مازاد خود اقدام و درآمد حاصله را صرف اجرای طرح‌های عمرانی با اولویت همان استان کنند.

نوش‌آبادی در توضیح مصوبه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درآمد حاصل از فروش اموال غیرمتقول، اراضی و املاک شرکت‌های دولتی، مشروط به مصرف آن در طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام و پیشران و اولویت‌دار ، مشمول مالیات نخواهد شد.

نوش آبادی اظهار امیدواری کرد با تصمیم امروز مجلس در حوزه فروش اموال و املاک آزاد دستگاه‌های اجرایی، بسیاری از طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان‌ها ، تامین اعتبار شده و سریع‌تر به اتمام برسد.

منبع: ایسنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.