با ما همراه باشید

اتاق خبر

پروژه مترو تهران به ورامین در حال اجرا است

نماینده ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس گفت: مهم ترین موضوع در بحث حمل و نقل، تبدیل قطار حومه ای به مترو است و وعده این پروژه که از شانزده سال پیش داده شد بود، تصویب و اجرایی شد.

حسین نوش آبادی، ظهر امروز جمعه ۲ دی ماه در خطبه های نماز جمعه ورامین، مهم ترین موضوع در بحث حمل و نقل این منطقه را تبدیل قطار حومه ای به مترو دانست و افزود: در بخش حمل و نقل عمومی، مهم ترین موضوع بحث پیگیری مترو و تبدیل قطار حومه ای به مترو بوده است که با سفر رئیس جمهور بعد از سال ها این پیگیری محقق شد و دستور تبدیل قطار حومه ای به مترو صادر شد و وعده ای که از شانزده سال پیش داده شده بود مسیر خودش را شروع کرد.

وی ادامه داد: کار نماینده مردم در حوزه تقنین و نظارت است؛ ما کار اجرایی نداریم؛ بارها گفتیم که کار نماینده مجلس اجرا نیست بلکه کار نماینده مردم قانون گذاری و نظارت است. پیگیری هایی که نماینده مجلس می‌کند از منظر نظارتی است نه از منظر اجرایی، گرچه امروز مجلس به دولت نیز در بحث تامین اعتبارات، گرفتن بودجه های ملی و استانی و هموار کردن مسیر پیشرفت پروژه ها کمک می‌کند.

نوش آبادی، ترافیک محور تهران به ورامین که در مسیر قلعه نو است را سنگین و نگران کننده عنوان کرد و گفت: با پیگیری هایی که دولت و مجلس انجام داد قرار شد کمربندی قلعه نو احداث شود تا بتواند فشار و این بار ترافیک و پیک را بگیرد؛ این هم جزو مصوبات است و این پروژه تامین اعتبار شده است.

وی از پیگیری بیمارستان جایگزین برای ورامین خبر داد و افزود: در بحث مسائل بهداشت و درمانی، پیگیری ساخت بیمارستان جایگزین برای ورامین انجام شد و ۲٠٠ تخت به تخت های بیمارستانی پیشوا اضافه شد؛ طرح جایگزین بیمارستان مفتح شروع شده است و انشالله در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و توسعه تخت های آی سیو و سی سی یو در همین دو تا سه سال کرونایی افزایش پیدا کرد.

نوش آبادی با بیان اینکه ساخت بیمارستان پیشوا در سفر رییس جمهور عملیاتی شد، در پایان خاطرنشان کرد: در بحث تامین اشتغال، توسعه شهرک های صنعتی سالاری در ورامین، پیشوا و قرچک را داشتیم؛ در حوزه سیاسی امنیتی، فرمانداری ویژه برای ورامین در سفر رییس جمهور محقق شد و همچنین منطقه ویژه اقتصادی برای ورامین تدارک دیده شد و ایجاد پاسگاه های نظامی برای کمک به فضای امنیتی مصوب شد./ منبع : ایسنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.