اتاق خبر

استان تهران، پیش برنده رونق اقتصادی کشور است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بودجه استان تهران گفت: اقتصاد استان تهران نقش پیش برنده در رونق اقتصادی کشور دارد و ورامین نیز باید نقش خود را در این چرخه حفظ و تثبت کند.

به گزارش خبر استان به نقل از فارس، علاء الدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ظهر امروز در کمیته برنامه ریزی شهرستان ورامین، اظهار کرد: رویکرد دولت در سطح کلان، تکمیل پروژه ها و آماده سازی آنها برای ارائه خدمت به مردم است و انتظار می‌رود با مدیریت صحیح هزینه ها و نظارت مستمر، این اتفاق سریع تر بیفتد.

وی گفت: با بررسی های انجام شده، شهرستان های تابعه استان تهران از نظر شاخص های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و زیر بنایی به نسبت سایر استان های کشور، وضعیت نامطلوبی دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بودجه استان تهران افزود: از گذشته به شهرستان های استان تهران، به نسبت مرکز شهر تهران کم توجهی شده و جبران این موضوع توسط دولت سیزدهم و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی به‌طور ویژه پیگیری می‌شود.

ازوجی با اشاره به عدم تناسب اعتبارات استان با نیاز واقعی بیان کرد: بخش قابل توجه اعتبارات کل کشور از محل درآمدهای استان تهران تامین می‌شود اما در عین حال سهم اعتبارات استان با نیازهای واقعی، تناسب ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای ایجاد شده، مبنای قضاوت مردم در ارائه خدمت است لذا باید در نظارت بر پروژها و مدیریت هزینه ها، نهایت دقت انجام گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: شهرستان ورامین در حوزه میراث فرهنگی و صنایع تبدیلی و تکمیلی به‌طور نمونه استانی مورد مطالعه قرار گرفته تا در این حوزه ها نیز کسب و کار رونق بگیرد و منابع خدادادی فراوانی در ورامین وجود دارد که با ایجاد زیرساخت لازم می‌توان درآمد پایداری برای مردم ایجاد کرد.

ازوجی در پایان گفت: اقتصاد استان تهران نقش پیش برنده در رونق اقتصادی کشور دارد و ورامین نیز باید نقش خود را در این چرخه حفظ و تثبت کند و همواره اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی برای پروژه های عمرانی و امور اجرایی تخصیص می‌یابد اما با توجه به محدودیت منابع، باید از سایر منابع برای پیشرفت سریع تر طرح ها کمک گرفت.

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برترین ها

خروج از نسخه موبایل